"Dit apparaat kan sneller werken"

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Hey

Ik heb gisteren een nieuwe digitale camera gekocht
Als ik hem aansluit via usb krijg ik gewoon de melding van verwisselbare schijf, en kan dan zo mijn foto's bekijken alsof ze op een usb stick staan.

Maar ik krijg ook telkens de melding van: "Dit apparaat kan sneller werken", als ik het zou aansluiten op een usb 2 poort.

Volgens de specificaties van mijn pc, zouden alle 7 aanwezige usb poorten van het type usb 2 zijn...

Ik heb ook een externe HD die usb 2 ondersteunt, en deze geeft geen melding, en het overladen van bestanden gaat dan ook supersnel

Ik heb mijn digicam ook al eens in dezelfde poort gestoken als waar mijn HD zat, en toch gaf hij nog dezelfde melding...

Heb toenjuist ook al eens in hardware beheer alles van usb geuninstalleerd, maar heeft niet geholpen...

Enige hulp?

In bijlage zit een printscreen van hardwarebeheer

Bijlagen

• Usb.JPG
    Usb.JPG
    50,2 KB · Weergaven: 86
Dit is een standaard fout in een Windows systeem die geen USB 2.0 heeft en het wel zou kunnen hebben dmv. het bijplaatsen van een pci-kaart.

Hallo

Als ik dit lees , dan is mijn 1e vraag :s.p.2 wel geinstalleerd ???

Alle korrekte drivers v/h m.b. geinstalleerd??

Werkte alles voorheen wel korrekt ??

Welk typenr. is die externe h.d.d. die wel korrekt blijkt te werken ???

Vermoedelijk is die als enige aangesloten toestel downwards "compatible" en schakelt die over op 1.x modus !!!!

P.s. : weerom missen wij/ik jammerlijk genoeg de gegevens van :

De camera/fototoestel ???

De betrokken p.c

De externe h.d.d.

De 1 of andere digicam , wat jij daaonder verstaat ???

Om een echt duidelijk antwoord te kunnen geven ...

Zoals je dus zelf ziet , zijn de vraagtekens i.v.m. de gestelde vraag zelf weerom langer dan de door u gestelde vraag.....

Peter

Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor de te bondige vraag

Digitale camera: Traveler slimline X6, 6.2 megapixels
Externe HD: MD 90011
Pc: MD 8080, SP2 en up to date

Na een avondje googlen heb ik inmiddels kunnen vinden dat mijn type digicam USB 1.1 is

Bij een familielid met hetzelfde toestel kreeg ik thans de melding van snel usb toestel aangesloten op trage usb poort (pc had dan ook geen usb 2), en op mijn pc (die wel usb 2 heeft) net andersom... Ik ging er dus onterrecht van uit dat het toestel dan USB 2.0 was

Probleem is dus opgelost, zit alleen nog met een vraagteken over de meldingen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan