Dit apparaat start niet (Code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Editor

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een computer met een 8800GTX die het altijd prima heeft gedaan, een paar maand geleden echter startte ik hem weer op en kreeg ik een resolutie van 640 x nog iets. Met rare groene strepen over het beeldscherm, ik kon de resolutie ook niet terugzetten. Ik naar apparaatbeheer, videokaart verwijderd, opnieuw geinstalleerd met nieuwe drivers en hij deed het weer prima. Aan het eind van de dag viel hij ineens weer terug in zijn oude staat (groene strepen, lage resolutie enzo). Sindsdien heb ik er niet veel meer mee gedaan aangezien ik ook nog een goeie laptop heb, maar nu wil ik wel weer eens wat gamen.

Ik heb hem gister opgestart, niets aan de hand. Toen ik hem vanmiddag weer opstartte was het weer hetzelfde geintje, ik heb de videokaart opnieuw geinstalleerd zoals vorige keer, maar deze keer veranderde niet. Ik kreeg weer de melding 'Dit apparaat start niet (Code 10'. Een vriend van me zei dat het wel eens kon liggen aan de koeling, en die zat inderdaad vol met stof. Dus na deze opgeruimd te hebben, weer opnieuw geinstalleerd etc, weer geen verandering. Eigenlijk ben ik nu enigszins ten einde raad.. Dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Laatst bewerkt:
Ik heb een vermoeden dat je kaart kapot is.

Ik heb ooit eens zo een kaart nieuw geleverd en tijdens het installeren van windows kwam ik al vreemde dingen tegen. Verkleurde het beeld ineens of werd het zwart met groene strepen er doorheen.

De windows setup verder kunnen doorlopen na een aantal keer en toen snel de drivers geinstalleerd, dit mocht niet baten.

Kaart is terug gestuurd en heb er een nieuwe voor gekregen.

Misschien kan je nog proberen om de nieuwste drivers e.d te downloaden of eens kijken of de koeling nog goed werkt en anders vrees ik het ergste

Hey,

Drivers e.d. heb ik al geprobeerd opnieuw te installeren, heb ook mijn hele pc uitgezogen, en eens gekeken wat er gebeurt als ik hem opstart, alle propellors draaien. Is dat het teken dat de koeling goed werkt?

Daar zal het dan niet aan liggen. Het is een 8800GTX, 5 jaar oud. Tot dusver geen enkele problemen mee gehad, maar ik zou niet weten waarom hij het ineens niet meer doet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan