"Dit exemplaar van Windows is niet legitiem".... uhm, wellus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Collo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Ik start deze ochtend mijn Windows Vista op, werkt perfect, doe mijn ding. Ik reboot hem even snel naar mijn Ubuntu OS, en na wat gedaan te hebben gelijk weer terug naar mijn Windows Vista, en out of nowhere "Dit exemplaar van Windows is niet legitiem."

Aangezien Windows Vista is geinstaleerd door de winkel (Paradigit, hun Windows Vista back-up staat er zelfs nog op) lijkt dit mij een soort vreemde bug.

Kent iemand dit probleem? Kan het door iets anders komen? Ik troubleshoot het zelf ook nog even, en als ik het zelf (of samen met jullie) niet oplos zal ik even contact op nemen met de winkel die Windows voor mij heeft geinstaleerd.

Ik heb dit ding trouwens al jaren, en al jaren werkt Vista gewoon en update ik hem gewoon, etcetera.

-Col

Welkom op Helpmij.nl.:)

Zou even contact met Microsoft opnemen.

Al op nieuw activeren geprobeerd?

Zoja en het werkt niet => ff belletje naar micro$oft, zoals crash al aangeeft

Kijk eerst na welke update die je ontvangen hebt, deze melding krijgt. Als je hierdoor e.e.a. duidelijk wordt, verwijder die dan of anders post hier op het forum je vragen erover...

Vervolgens:
1. Er is een verschil tussen O en 0
Ben je zeker dat de ingetoetste productcode van Windows juist is?

Er is een verschil tussen een cijfer 0 en een letter O. Daar maken mensen dikwijls fouten mee. Op een sticker lijken die 2 heel sterk op elkaar!

Ik zou zeggen, voer je code eens opnieuw in en let extra goed op tussen de O en de 0 op de sticker.

2. Wijzig een foute productcode die je hebt ingegeven tijdens de installatie van Windows in een goede:

Hoe wijzig je je productcode van Windows?

1. Ga onderaan naar de ronde startknop
2. Aan de rechterkant zie je Computer staan. Rechtsklik daarop en kies "Eigenschappen"
3. Scroll naar onder en daar zie je "Windows activeren" en "Productcode wijzigen". Klik daarop. Zorg dat je een 25-lange code opgeeft en let extra goed op tussen o en 0 op de sticker.

Natuurlijk werkt de code enkel bij een legale Windowsversie, maar daar ga ik van uit.

3. Zorg dat Windows Update is ingeschakeld.

Controleer even of Windows Update aan staat zodat je beveiliginsupdates binnenkrijgt van de Windows Genuine:

1. Ga naar het start menu onderaan je scherm.
2. Ga naar Alle programma's en klik op Windows Update
3. Klik aan de linkerkant op Instelingen wijzigen
4. Zorg dat bij het groene schildje de tekst "Updates automatisch installeren (aanbevolen)" staat.

Zorg dat het volgende is aangevinkt:
* Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates
* Alle gebruikers toestaan updates op deze computer te installeren
* Updates voor Microsoft -producten ontvangen, en zoeken naar nieuwe optionele ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan