dit kan nooit

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenwelsum

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
altijd als ik mijn computer s'avonds afsluit en dat ik hem s'ochtends weer aan doe dan geeft ie de eerste 30 seconden een zoemgeluid net of er iets tegen een fan aan zit,ik heb gekeken of er iets tegen een fan aan zit maar nee
duss wat zou dit kunnen zijn
ooja ik heb denk ik ook nog een brakke tempsenesor in mijn computer
zou je dat kunnen maken?? want het is wel handig als die de goede temperatuur aangeeft

Bijlagen

• speedfan.jpg
    speedfan.jpg
    35 KB · Weergaven: 57
Waarschijnlijk een fan die niet echt goed meer is of te veel stof heeft.
Naar mate de fan warmer wordt gaat het geluid weg.

soms is die tempsensor met een biosflsh te verhelpen. Wat voor mobo heb je?

zijn je temps in BIOS ook zo raar?

Hallo

Duidelijke symptomen voor een fan die ....

Dient vervangen te worden door een nieuw exemplaar , oude (defekte) meenemen als model ......

Of ....die eens smeren , heb als diverse malen gepost hoe dit deftig/definitief te doen .......

Meest voorkomend is de p.supply koeler .....

Het flashen v/d b.i.o.s. houdt uiteraard risico's in......

Monitor eens de temp. d.m.v. de b.i.o.s. en ....niet d.m.v. "vreemde" prg's .....

Indien echter de temp via de b.i.o.s. ook verkeerd worden weergegeven , kan men spreken van ....defekt .

Een defekte temp. sensor komt heeeel sporadisch voor , meestal is het de elektronika op het m.b.

Peter

ik heb net een nieuw systeem en er zit een p4 2.6 in en een asus p4s533-x

mvg coen

mm nar 15 seconden is ut weg het is alleen wanner is s'ochtends de pc voor het eerst aanzet
maaruuh in het bios bij hardware monitor zie je alleen de cpu temp en die is wel goed
ooh ja dat moet ik dan morgenochtend doen want nu bij het opstarten doet ie dat niet

mvg coen

Laatst bewerkt:
Als je geen andere temp sensoren hebt op je moederbord bakt speedfan er niets van, temp 2 en 3 zouden dodelijk zijn voor je pc, bovendien onderin zie je dat je geen +12 V en + 5 V zou hebben en dat je -12V, bijna -17 V zou zijn en je -5V bijna -9V.
Bij deze waarden overlijdt de pc ter plekke!!!!!

omdat ik die sensors erniet op heb zitten geeft ie veel te hoge waarden aan

mvg coen

Geplaatst door coenwelsum
omdat ik die sensors erniet op heb zitten geeft ie veel te hoge waarden aan

mvg coen

Precies, voor die temp's in elk geval wel. Voor de voltags wil ik niet zeggen, maar dit zijn helaas gewone onbetrouwbaarheden van dit soort proggies, je kan beter de gegevens in de bios gebruiken om dit te controleren.

Voor wat het geluid betreft, heb je dit altijd al of sinds dat je speenfan gebruikt? Zet anders eens 'automatic fan control' in speedfan en uit.

nee het was altijd al het gebeurde al toen ik de computer voor het eerst aan zette
maarja dat mag eigenlijk niet gebeuren

met sisoft sandra geeft ie dit aan

mvg coen

Bijlagen

• sisfotsandra.jpg
    sisfotsandra.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 51
Ook daar geloof ik niks van, als je CPU daadwerkelijk 127 graden zou zijn, zat je nu tegen een zwart beeldscherm en een rokende processor aan te kijken.
Gebruik gewoon de bios om het e.e.a. na te kijken.

Als je zelf niet zo snel vast kan stellen waar het geluid vandaan komt, ga dan terug naar de zaak waar de pc (onderdelen) vandaan komen en leg het probleem uit en laat hun het oplossen, garantie heb je niet voor niks.

Hallo

Mits dit een nieuwe p.c. betreft.....retour winkel ...= garantie.....(lawaai fan..)

Peter

Zoemgeluiden kunnen ook onstaan door een resonerende CDromspeler of HD, goed vastzetten en of je systeemkast anders plaatsen wil dan wel eens helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan