Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door beschadigde hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

LARA34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Beste Forum
Mijn computer start erg traag op, in logboek >beheergebeurtenissen staat een geel driehoekje met uitroepteken met de volgende fout aangegeven;

wuaueng.dll (1000) SUS20ClientDataStore: Het lezen van bestand C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb bij offset 394493952 (0x0000000017838000) voor wuaueng.dll (1000) SUS20ClientDataStore: Het lezen van bestand C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore\DataStore.edb bij offset 394493952 (0x0000000017838000) voor 32768 (0x00008000) (0x00008000) bytes is voltooid, maar de verwerking door het besturingssysteem heeft uitzonderlijk lang geduurd (172 seconden). Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door beschadigde hardware. Neem contact op met de leverancier van uw hardware voor verdere hulp bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem.

Weet u hoe dit gebeurd kan zijn? en is daar nog een andere oplossing voor dan wordt aangegeven, want als ik het internet doorloop lijkt het een nieuwe installatie te moeten worden en dat kan ik toch niet zelf.
Ik zou natuurlijk het liefst een voordeligere oplossing vinden, net de andere PC van mijn man weer opgehaald ting kassa!:confused:

Alvast hartelijk dank voor de reactie.

Heb je al systeemherstel geprobeerd? Naar een moment waarop alles nog gewoon werkte?

Probeer eerst eens te scannen op bad sectors.. (Windows toets R -> run cmd.exe) tik chkdsk c: /f

Daarnaast lees ik her en der ook verhalen over foute register entries.

Bedankt! voor alle reacties, heb alle tips en tricks gedaan, alleen systeemherstel was alleen nog van de laatste maand en ik zag in het logboek dat het mogelijk al speelt vanaf 10-6-14. Daar staat Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0.

Na laatste opstart stond er alleen nog;
In de naamomzetting voor de naam noeld.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
Dat heeft mogelijk te maken met een ander probleem wat ik maar niet opgelost krijg, namelijk een IP conflict met onze 2 computers, misschien komen heel veel fouten daar wel door? (nog steeds trage opstart google)

Allebei de computers hebben Windows 7 Home Premium.
We wilden ze niet instellen op thuisgroep,hadden daar zo'n gedoe mee gehad,te ingewikkeld! (net iets gelezen dat Premium alleen maar met workgroup kan werken)?

Als iemand daar nog een wat eenvoudige manier voor weet om dat op te lossen houd ik mij aanbevolen.:rolleyes:
Computer is een AMD sempron 140 2.7ghz Processsor 64bits.
Ziggo-kabel- modem en een sitecom router Sitecom WLR-2100 300n.

(OPGELOST) Hardware, trage Computer en IP conflict

Hallo beste Helpmij.

ik had eerst nog Ziggo gebeld, gaf mij nog een tip, type in startvenster; cmd dan er rechts op klikken en uitvoeren als administrator > ipconfig "spatie" /release dan op Enter drukken, nog een keer ipconfig "spatie"renew en weer enter, zette het even goed maar hielp niet echt.

Gekke was dat ik wel internet had, las ergens dat Google via een omleiding toch zorgt dat je bij hun uitkomt.
Maarrr! ik heb het probleem gevonden, soms simpeler dan je denkt. :rolleyes:

De kabelstekkers van onze 2 computers zaten verkeerd geplaatst in de Sitecomrouter WLR-2100--300Nx2.
Stekkers geplaatst zoals in de handleiding stond.

Toch maar op thuisnetwerk gezet en een van de de 2 computers een andere naam gegeven,ook daar geen foutmelding meer van.
Systeem> Instellingen wijzigen>Computernaam wijzigen , lukte eerst niet, accepteerde geen spatie ertussen wel een - streepje.

Mijn Zeeuwse genen,riepen steeds Luctor et Emergo, worstel en kom boven, maar na meerdere weken prutsen zou ik daar soms
wel wat minder van willen hebben:o

Nogmaals bedankt voor de tips, daardoor is in ieder geval de computer sneller geworden en ik hoop dat een
ander weer iets heeft aan mijn verhaal.
Groeten Lara34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan