Dit usb apparaat kan sneller werken als u het aansluit op een snelle USB 2.0-poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

janspo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Berichten
11
Hoi ik gebruik een "USB DVD Maker" van Zolid om Video's om te zetten. Zover geen probleem, gaat allemaal goed. Nu heb ik een stroomstoring gehad waardoor de pc plotseling uitgegaan is. Hierna werkte de Zolid nog wel maar in een veel lagere resoltie. De USB vervolgens verwijderd. Drivers opnieuw geladen. Echter als ik de USB weer in de PC stop geeft ie aan dat dit usb apparaat sneller kan werken als u het aansluit op een snelle USB 2.0-poort.
Vervolgens laat hij zien dat ik nog 8 USB poorten heb die snelle USB apparaten ondersteunen. Maar ja, daar zit hij dus al in...

Hij zit in dezelfde poort als waar hij voorheen inzat. Heb ook al alle andere USB poorten geprobeerd met allemaal dezelfde melding. Ik zie in Apparaatbeheer geen gele driehoekjes ofzo
Heb een Dell 9150 met 4gb geheugen Dual Core 3.0
Weet iemand raad?
 
Het mankeert je dan aan de chipset drivers of moederbord drivers.
Daarvoor moet je naar de site van de fabrikant van de computer of het moederbord, voor het laatste: het type staat in witte letters tussen de componenten

Een stroomstoring kan je heel wat kopzorg geven. Ik heb hier verschillende stroomverzorgings apparaten voor en zelfs nog eens een CD gebrand bij stroomstoring. Een spaarlamp in de kamer blijft ook branden. Het heet UPS, Uninterrupted Power Supply.
 
Laatst bewerkt:
Het USB overdrachten optimaliseren heeft helaas niet geholpen.
Ik gebruik win 7 64 bit en Dell ondersteunt geen 64 bit op mijn moederbord. Ik kan dus geen drivers downloaden voor win764 bij dell. Intell kent het type niet van mijn moederbord en verwijst me weer naar Dell

Help
 
Doe eens sfc /scannow om de beveiligde systeembestanden te controleren. Als dat goed is kan je een schijfcontrole doen. Er kunnen sectoren beschadigd zijn. Kies dan niet meteen voor repareren want dan wordt de schijf mogelijk onleesbaar. Zo weet je in ieder geval iets meer. Een systeemherstelpunt kan belangrijke componenten herstellen zoals het register. Anders zou ik toch alles wat USB heet weghalen en bij het herkennen van nieuwe hardware verwijzen naar de bron van waar ze eerder vandaan kwamen, is dat de Windows DVD niet?
 
Het USB overdrachten optimaliseren heeft helaas niet geholpen.
Ik gebruik win 7 64 bit en Dell ondersteunt geen 64 bit op mijn moederbord. Ik kan dus geen drivers downloaden voor win764 bij dell. Intell kent het type niet van mijn moederbord en verwijst me weer naar Dell

Help

Hoi janspo

Ik volg je niet, of jij mengt nu twee tips door mekaar ?
mijn boven-voorstel heeft niets met drivers downloaden te maken :(

P.S. Ik gebruik ook windows7 Ul. en ook 64 bit ( met mijn avatar dat is ook bedoeling ! :D ) weet je zeker dat je instructies voor USB overdrachten te optimaliseren goed hebt gevolgd ?? ( mijn link verwijzing bedoel ik ) ..

USB.jpg <<<---- Kijk dit even ook !

Als je wil kijk ook dit tip onder van Microsoft, en misschien heb je wat van ?

Klik---->> http://nl.stealthsettings.com/micro...emelor-cu-conectarea-prin-usb-in-windows.html
 
Laatst bewerkt:
Ja, gelukt. Ik heb die FIX it tool gebruikt en er waren inderdaad wat probleempjes met de USB hubs.
Ik had daarvoor de tip van Alfred gedaan en gelukkig geen beschadigede sectoren oid.
Thanks voor jullie hulp. Helemaal top
 
Helaas weer hetzelfde probleem. Dit maal mn PC gewoon normaal afgesloten. Na het opstarten zag ik weer dat de resoltutie gehalveerd was en kreeg ik weer de melding: Dit usb apparaat kan sneller werken als u het aansluit op een snelle USB 2.0-poort
Ik zou niet weten wat ik nu nog kan doen. Heb natuurlijk weer de Fix it tool gedraaid maar mag niet baten. Ondertussen ook de drivers voor mn chipset vervangen. Mag ook niet helpen.
Waarom werkt het de ene keer wel en de andere keer niet? Lijkt alsof de usb configuratie bij een restart helemaal door de war wordt geschopt.
 
Heeft u de sfc /scannow opdracht gegeven om Windows beveiligde systeembestanden te controleren?

Als de beeldschermresolutie nu ook verkeerd was dan heeft Windows problemen met het laden van drivers. De drivers zijn dan wel aanwezig maar Windows kan ze niet meer goed activeren. Zoek dus naar een oplossing voor dat probleem.

Doe een malware scan met meer programma's dan met uw virusscanner, bijvoorbeeld met MBAM of Superantispyware of Spybot - maar - doe geen scans die op Internet pagina's, vaak als advertentie, worden aangeboden.

Raadpleeg de logboeken van Windows en kijk of er opmerkingen of foutmeldingen zijn van momenten waarop de computer opstart. Via Windows Help kan u er wel komen denk ik maar de bruikbare informatie staat meestal onder Eigenschappen van de fout en de namen die daar genoemd worden moeten even gegoogeld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan