Dit vind ik dan weer niet aardig ...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokedevries

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Hallo,

Gisteren had ik 2 vragen over Outlook. Op de vraag werd snel gereageerd.
Maar er werd me gelijk ook duidelijk gemaakt dat ik voor de éérste vraag (nog) niet bedankt had. En terecht!

"Klopt het dat je op je eerdere vraag (een groep maken) helemaal niet meer gereageerd hebt? Niet echt 'aardig' moet ik zeggen ......

"dat het onbeschoft is om een nieuwe vraag te openen als je op reacties op je vorige vragen nog niet (eens) gereageerd hebt. Als je denkt dat je met je tijd wel wat beters te doen hebt dan vrijwilligers op een normale manier te behandelen dat is dit mijn laatste posting jouw kant op geweest".

"Als je haar postings bekijkt, is dat meer een gewoonte en geen uitzondering"

De woordkeuze vind ik dan weer niet aardig! (Onbeschoft! Meer gewoonte dan uitzondering)
Vraag: Hoe kan ik leden bedanken de me geholpen hebben met een vraag.

Bedankt alvast
Joke de Vries

gewoon eens post zetten als je probleem is opgelost, met een bedankje voor alle helpers. ook best dan aanvinken onderaan "probleem is opgelost"

voorbeeld:
Mijn probleem is opgelost! Bedankt voor alle mensen die me hierbij hebben geholpen!

Het is niet verwonderlijk dat het 'stapelen' van vragen (dus niet terugmelden wat de gegeven tips hebben opgeleverd terwijl je alweer een nieuwe vraag stelt) je dergelijke opmerkingen oplevert: Het is normaal dat je (aan wie dan ook) terugmeldt wat je met tips gedaan hebt en wat daaruit kwam. Tel daarbij dat het forum wordt vervuild als geen terugmelding op vragen komt, want de vragen blijven dan staan met een open einde.
Ook kunnen we op een forum niet zélf een foto kunnen maken van de resultaten op jouw computer: Jij bent de enige die resultaten kunt terugmelden.

Het is niet moeilijk om een terugmelding te doen en de vraag als opgelost aangeven als het opgelost is: Klik op de knop "Reageer op vraag" om een terugmelding te plaatsen en klik op "Vraag is opgelost" om een vraag (daarna) als opgelost aan te geven als het probleem inderdaad verholpen is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De woordkeuze vind ik dan weer niet aardig! (Onbeschoft! Meer gewoonte dan uitzondering)

Wat bedoel je met onbeschoft. Mijn reactie, of dat jij niet reageert op door jouw gestelde vragen? Mocht je mijn reactie bedoelen, ik constateer alleen een feit. Niets meer en niets minder.

Zie onderstaande linken, waarin geen enkele reactie van jou te bespeuren is terwijl er op je vraag is gereageerd.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=294853

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=498993

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=521731

..... PRECIES

..... en 'Beste Joke' op jou bovenstaande topic over het aanmaken van een extra 'groep' contactpersonen heb je alleen een 'opgelost-vinkje' geplaatst, terwijl er feitelijk inhoudelijk op je vraag nog niet eens was ingegaan ...... rara.
In elk geval heb je er niet meer op gereageerd.

Wellicht moet jij toch maar eens nadenken over jou soort 'netiquette' hier ..... ?

Je mag je eigen vragen geschiedenis dan ook nog wel nalopen. Ook jij hebt nog wel een aantal topics die wellicht wel opgelost zijn maar nog geen groen vinkje hebben en er zijn nog wel topics waarop gereageerd is maar dat jij ook niks meer van je laat horen.

@Joke,

Ik ben met de sprekers eens maar het had ook anders gebracht kunnen worden. Nu wordt jij aangevallen terwijl dit soort dingen veel vaker op het forum gebeuren en er dan vaak niks van gezegt wordt.

Ik realiseer me dat ik twee argumenten voor goede terugmeldingen nog niet heb gegeven:
1. De helpers op het forum willen graag voor hun eigen bevestiging weten of de denkrichtingen die zij voor jouw probleem/problemen zijn opgeslagen de juiste zijn geweest. Hiermee kunnen zij dan anderen weer (beter) helpen.
2. Als iemand (via Google of rechtstreeks op het forum) in een discussiedraad een mogelijke oplossing(srichting) vindt voor een probleem dat hij/zij heeft, dan is het prettig als, via terugmelding van de topic-starter, de gegeven tips als zinvol kunnen worden aangemerkt. Er is veel te vinden op het Internet (ook onzin-oplossingen), vandaar dat een dergelijke terugmelding/bevestiging van grote waarde is.

Tijs.

[...]Ik ben met de sprekers eens maar het had ook anders gebracht kunnen worden. Nu wordt jij aangevallen terwijl dit soort dingen veel vaker op het forum gebeuren en er dan vaak niks van gezegt wordt.

@m@rio: Klopt wel, maar met de (voor mij) belangrijke aantekening dat we dan niet te maken hebben met topic-starters die in een kort tijdsbestek vragen 'stapelen'. Zeker dat korte tijdsbestek geeft (mij dan toch tenminste) het negatieve gevoel dat problemen 'over de muur' worden gegooid naar het forum en er geen respect/netiquette is voor de gegeven antwoorden.

Ik verwacht dat mensen die al een nieuwe vraag hebben gestart zonder de oude fatsoenlijk af te handelen vanwege de lange periode die er tussen gezeten heeft de oudere vragen vergeten zijn. Dat kan bij deze topic-starter niet het geval zijn, vanwege het korte tijdsbestek waar we hier mee te maken hebben.

Tijs.

Je mag je eigen vragen geschiedenis dan ook nog wel nalopen. Ook jij hebt nog wel een aantal topics die wellicht wel opgelost zijn maar nog geen groen vinkje hebben en er zijn nog wel topics waarop gereageerd is maar dat jij ook niks meer van je laat horen..

... Ben blij dat je kennelijk zodanig geïnteresseerd bent dat je mijn 'geschiedenis' hebt nagelopen.

Maar inderdaad: de geopperde antwoorden op mijn vragen hebben geen oplossing c.q. adequaat antwoord opgeleverd .....
Zal ze nog eens nalopen.
Ik heb jou in de smiezen .... kennelijk werk ik als een 'soort allergie' op jou (laat de 'geschiedenis' zien).

@ vanveelen

Het gaat mij er meer om dat als je ergens commentaar op hebt je eerst bij je zelf gaat kijken. Derhalve heb ik bij je geschiedenis gekeken. Wat jij er verder bij wilt denken is aan jou en doe er mee wat je wilt.

@ dnties

Ik snap je redenatie. Het is nu een vragenstelster die binnen kort bestek 4 vragen plaatst zonder enige response. Aan de hand van haar geschiedenis kan het ook zijn dat de netiquette niet bekend bij haar is.

[...]@ dnties

Ik snap je redenatie. Het is nu een vragenstelster die binnen kort bestek 4 vragen plaatst zonder enige response. Aan de hand van haar geschiedenis kan het ook zijn dat de netiquette niet bekend bij haar is.

Tsja, voor iemand die niet recent (namelijk al in 2007) als lid hier op het forum vragen is gaan stellen vind ik het laatste argument niet steekhoudend. Voor iemand die al sinds 2007 op Internet / Helpmij rondkijkt geeft het blijk van (minstens een mate van) onwillendheid om kennis op te doen over de manier waarop met elkaar op Internet dient te worden omgegaan (netiquette), zéker als gehoopt (of verwacht?) wordt geholpen te worden.

Tijs.

@vanveelen je gedrag in topics loopt niet over van vriendelijkheid. Veelal reageer je door mensen op hun ongemakken te wijzen. U moet eens leren omdat via de meld misbruikknop te doen. En weet dat ook u niet altijd de wijsheid in pacht heeft.
Voor het overige is het veelal welles nietes en daarom gaat deze dicht.

@jokedevries wanneer je klachten heb over een gebruiker kan je de meld misbruikknop gebruiken. Mod zullen dan waar mogelijk gepaste actie ondernemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan