• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#DIV/01 niet tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rokit10

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik wil het gemiddelde van een paar cellen uitrekenen via deze formule:AVERAGE(A9:A16) tot zover gaat het goed, maar als er niks is ingevuld wil ik de cel graag leeg hebben of een 0...maar krijg deze melding te zien: #DIV/0! Hoe krijg ik dit weg of alleen met een 0 ?

b.v.d. voor de info.
Rokit10

bv. met:
=iferror(average(a9:a16),"")

Misschien heb je een ander scheidingsteken?

Nog een vraagje...

Ik heb gemiddelden van 4 tabbladen waarvan de berekening op tabblad 2 staat......nu wil ik het weergeven in een cel op het laatste tabblad met de volgende formule: ='Hfdst 1 tm 4'!A103 werk weer prima, maar als er op één tabblad niks ingevuld is krijg ik weer de #DIV/0! melding te zien....hoe los ik dit op ?

Zonder inzicht in het bestand te hebben kan ik blijven gokken.

Ik reken in cel A101 van tabblad 2 het totaal van de 4 tabbladen uit met de volgende formule: ='Hfdst 1 tm 4'!A100+'Hfdst 5 tm 8'!A100+'Hfdst 9 tm 12'!A100+'Hfdst 13 tm 15'!A100
In cel A103 staat de volgde formule =A101/4 om het gemiddelde uit te rekenen....en dit moet dan naar een cel in het laatste tabblad verwijzen maar en als er dan op één van de 4 tabbladen niks ingevoerd is krijg ik hier die DIV melding.

Het zal misschien allemaal wel eenvoudiger kunnen...maar helaas heb ik nog niet zoveel kennis van excel.

Kwestie van duidelijkheid; dat zat er wel in je vraag.

Dan moet je die IS.FOUT functie inbouwen in je totaalformules.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan