Div centreerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

neussnot

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Beste Helpmij-ers,

Zoals jullie zien ben ik nieuw hier op het forum. Aangezien ik een website maak voor een tante van mij (ookal ben ik nog een leek op HTML- en CSS-gebied:o) heb ik een vraagje;

Ik heb op de website die ik aan het maken ben 2 div's naast elkaar staan, waarvan ik de linker in het midden van het scherm wil krijgen en de rechter op de plaats waar hij nu staat (zie http://www.2befit4life.nl/home.html) wil laten staan.

Echter, in Google Chrome werkt mijn poging naar behoren, maar in IE gaat de boel verschuiven. Hoe los ik dit op? Liefst z.sm. een reactie. Streefdatum om de website online te zetten is vandaag.

Bij voorbaat dank.

MVG,
P. Oremans

Ik denk even op de juiste plaats zetten en dan de afbeeldingen verankeren.
Krijg je dan wel helaas schuifbalken ben ik bang, als je het venster versmald
In google chrome verschuift het bij mij ook trouwens.

klik met de rechtermuis knop op een afbeelding en er zal vast iets zijn waarbij je ze kan verankeren.

Hallo Steegbeer,

Bedankt voor je snelle reactie.:thumb: Ik werk alleen in Adobe Dreamweaver, en kan hier de optie "verankeren" niet in vinden. Ik zal het maar old school via Frontpage doen, want daar kan ik me nog vaag dingen van herinneren.

De scrollbars kan ik met een Javascriptje nog wel uitschakelen. I.i.g. ontzettend bedankt!

MVG,
P. Oremans

Hallo Steegbeer,

Bedankt voor je snelle reactie.:thumb: Ik werk alleen in Adobe Dreamweaver, en kan hier de optie "verankeren" niet in vinden. Ik zal het maar old school via Frontpage doen, want daar kan ik me nog vaag dingen van herinneren.
Doe het niet! Da's vragen om problemen, Frontpage doet dingen die alleen IE kan begrijpen. Wat je probleem wellicht oplost is het toevoegen van een Doctype.

EDIT: Nee, da's niet genoeg, watje daarnaast kunt doen is aan #sidebar de volgende CSS meegeven.
Code:
#sidebar{
position:absolute;
right:0;
}
En aan de hele site een minimumbreedte. Het plaatje zal dan altijd tegen de rechterkant van het scherm aan hangen, en de tekst in het midden.

Laatst bewerkt:
Pffft. Dat gaat me toch wel boven mijn pet. Welke zou ik dan precies moeten toevoegen, en waarom? En hoe gaat dit mij helpen bij het verankeren van die div?

I'm confused.:confused:

Pffft. Dat gaat me toch wel boven mijn pet. Welke zou ik dan precies moeten toevoegen, en waarom? En hoe gaat dit mij helpen bij het verankeren van die div?

I'm confused.:confused:
Lees m'n edit ook even, die gaat over het 'verankeren' van het plaatje. Als ik zo even naar je code kijk dan zou ik als doctype
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
gebruiken.

Werkt helemaal perfect! Ontzettend bedankt.:thumb: Hier zou ik dus zelf in nog geen 10 jaar op gekomen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan