Div Centreren CSS

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuuperz

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo,

ik heb een website van 950 px breed, ontworpen mbv allemaal div-jes. Nu wil ik het geheel centreren, maar wel toegankelijk houden voor elke resolutie.

De volgende twee mogelijkheden ben ik op het forum al tegengekomen, maar zijn beide niet helemaal goed:

Style van de pagina-div:
margin: 0px auto 0px auto;
Op deze manier krijgt de gebruiker met een schermbreedte van 800px de linkerkant niet te zien. Hij kan deze ook niet met een scrollbalk bereiken. De linkerkant valt gewoon buiten het beeld.

Style van de pagina-div:
position: absolute;
left: 50%;
margin: 0 0 0 -475px;

Hiervoor geldt hetzelfde probleem.

Heeft iemand misschien een oplossing? Alvast bedankt!:thumb:

Je kunt dit nog proberen, maar het komt denk ik op hetzelfde neer:
HTML:
#pagina {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
...
... }
Het lijkt mij trouwens logisch dat een pagina van 950px niet in zijn geheel op 800px past? Misschien is 800px een betere breedte om te kiezen. :)

Het is overigens goed om je ontwerp altijd te checken bij http://validator.w3.org/.

de linker 800px zijn functioneel, daarin staat de tekst. De overige 150px aan de rechterkant is puur design. Dus op een 800 beeldscherm kun je mijn website gewoon bekijken, zolang deze links uitgelijnd is.

Is het niet mogelijk om de linker en rechtermarge op automatisch te zetten, met als voorwaarde dat de linkermarge niet kleiner dan 0(nul) mag zijn?

Lijkt mij sterk dat jouw 800px site volledig te zien is :rolleyes:

Een resolutie van 800px is van je scherm, niet van je browser dus de scrollbar moet je er nog vanaf halen wil je hem helemaal in beeld krijgen.

Je zou eventueel met de width wat kunnen doen, je hebt max-width en min-width als CSS-opties.

Is het niet mogelijk om de linker en rechtermarge op automatisch te zetten, met als voorwaarde dat de linkermarge niet kleiner dan 0(nul) mag zijn?

Dat weet helaas ik niet, zo kundig ben ik niet. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan