Div hoogte automatisch aanpassen aan lengte van tekst.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een template voor een website, alles gaat goed, maar ik zit nu met een probleem:

Ik heb een div gemaakt waarin weer 3 div's verwerkt zitten. De linker div is de enige die niet in positie is gebracht door absolute position in een relative div, dus gewoon een normale div. Ik heb de min-height hiervan 760px gemaakt zodat i.i.g de plaatjes aan de rechterkant in de template passen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de layout zich aanpast als de tekst hoogte groter is dan 760px?

Dit is de link naar de template: Verwijderd, opgelost.

Voor de duidelijkheid:
- De 3 div's zitten samen in 1 grote div dit is de #content div.
- De linker div is #amenu en heeft een min-height van 760px
- De midden div is de #centerbox, hier komt de tekst.
- De rechter div is de #bmenu, hier staan de plaatjes.

De code:

Code:
		#content {
		background-color: #f9f9f9;
		position:relative;
		border: 1px solid #cccccc;
		width: 880px;
		margin: 0px auto;
		}

#amenu {
		background-color: #efefef;
		background-repeat: repeat-x; 
		border-right: 1px solid #e1e1e1;
		min-height: 760px; 		
		width: 160px;
		}

#centerbox {
		background-color: #f9f9f9;
		width: 514px;
		position:absolute;
		top:0;
		left:163px;
		padding-left: 5px;
		padding-right: 5px;
		}

#bmenu {
		background-color: #efefef;
		background-repeat: repeat-x; 
		width: 190px;
		position:absolute;
		border-left: 1px solid #e1e1e1;	
		top:0;
		right:0;
		}

Laatst bewerkt:
Beste JD M
Ik heb me hier even de vrijheid veroorloofd om wat aan uw pagina te veranderen meer nog het meeste aan de css.
Ik heb die pagina dan ook even online gezet om je eenvoorbeeld te geven van de pagina na enkele veranderingen, natuurlijk zijn de codes volledig ter uwer beschikking indien je die wil gebruiken.
Geef een seintje en ik plaats de codes hier in het forum of anders neem je ze maar van de server.
Hier dan de link
http://www.defietser.net/jd/

Beste defietser,

Ontzettend bedankt, ik ga de code aanpassen. Als ik het goed begrijp heeft u gebruik gemaakt van het float object in plaats van de absolute manier en bij de footer llear: both gedaan zodat de float niet meer geldig was?

Ik zit nog met een klein probleem:
Als u goed kijkt naar de twee menu's dan stopt de achtergrond ervan bij de min-height: 760px, ik heb al min-height: 100%; en min-height: auto; geprobeerd maar dat blijkt niet te werken. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Groeten

Laatst bewerkt:
JD
Ik heb er nog wat aan gewerkt, heb wel het een en het ander volledig veranderd in de css en ook in de html alles is W3C valid en je kan terug een voorbeeld zien op vorige link of deze.
http://www.defietser.net/jd/

Mvg
Defietser

Beste defietser,

Persoonlijk gebruik ik liever Div's dan Tables. Ik heb nog even op google gespeurd en heb een 'clearfix' object gebruikt voor #content.

Het ziet er naar uit dat het werkt nu, bedankt voor uw tijd en moeite om mij te helpen.

Groeten,
Jan

JD
Oke dan verwijder ik alles op mijn server.
suc6 met de site
Mvg
Defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan