Div. iconen verdwijnen in Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sab

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Mijn probleem:
Sinds enige tijd verdwijnen er in Windows XP Pro div. iconen van programma's en snelkoppelingen, hiervoor in de plaats staat er nu een standaard windows icoon. Het vreemde is dat niet van alle app's de iconen zijn verdwenen. Als je kijkt naar Properties, change icon, is het icoon gewoon zichtbaar. Wel is er 1 structureel feit: alle office iconen zijn verdwenen.

Wie helpt mij?

MVG,

Sab

Ik heb dat zelfde probleem wel eens gehad door gebrek aan intern geheugen (meestal na vastlopen van een programma). De pc kan dan de iconen niet meer weergeven en geeft standard iconen.

Heb je de laatste tijd veel vastlopers gehad?
Met Ctrl+Alt+Delete kun je kijken hoeveel geheugen je gebruikt en ove hebt.

Check ook even op virussen.

Groeten,

Ik heb 1024 MB RAM, lijkt me voldoende en ben helemaal virusvrij...

Tjonge, dat lijkt me inderdaad wel voldoende!!

En ook virusvrij....

Heb je de boel al eens gedefragmenteerd? Weet alleen niet of dat ook een optie in Win XP Pro is...

Groeten,

Op deze pagina zie je een prog staan dat de favicons plaatst bij de websites waar ze bij horen en ze daar bovendien laat staan. Lees eea maar eens door.

grtz

Dit laatste is helaas niet wat ik zoek. Defragmenteren helpt ook niet. Nog meer ideeen?

Iconen die verkeerd worden weergegeven kan je herstellen door de grootte ervan te wijzigen, pas die instelling toe en herstel de waarde daarna weer naar de oorspronkelijke.

In XP enigszins verborgen in config.scherm>display>appearance>advanced>icon

of verwijder je iconcache.db uit je profiel (zoeken bestanden met tonen verborgen bestanden aan in Verkenner Opties) en herstart.

Helaas werkt niet en iconcache.db bestaat niet in windows xp Pro...

C:\Documents and Settings\%profiel%\Local Settings\Application Data

Zoek harder, maar als het je niet lukt heb ik geen suggesties meer.

Excuses, had niet goed gezocht, dmv search is het bestand niet te vinden, wel als je naar de betreffende map browsed. Heb bestand gerenamed, maar dat hielp ook niet. Overigens zag ik dat als ik als een andere grbeuiker inlog (dus ander profiel), hetzelfde probleem zich voordoet. Conclusie: probleem is niet profiel-gebonden. Iemand anders nog suggesties?

Als je Powertoys - TweakUi hebt zou je gebruik kunnen maken van icoons-Repair. Ook kun je daar iets zeggen als: prevent other programs from stealing focus. (staat ergens bovenaan)
Maar of het helpt? Geen idee maar iets is beter dan niets.

Heeft iemand nog opties, ben er nog niet uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan