Hoi, ik gebruik onderstaande functie om een bepaalde div die standaard onzichtbaar is zichbtaar te maken. De positioning van deze div is absolute, het is dan ook de bedoeling om er voor te zorgen dat deze div precies in het midden van het scherm komt. Met het midden bedoel ik het midden van de ruimte van het scherm in de browser, dus exclusief menu's en alle werkbalken. Dit krijg ik niet helemaal voor elkaar.
Probleem is dat ik het midden bereken met behulp van availHeight. Dit is de volledige hoogte van het scherm (ook buiten de browser, echt het totale scherm van de gebruiker dus). Hierdoor komt mijn div aanzienlijk lager dan het midden terecht. Hoe bepaal ik nu dus het stukje hoogte van de ruimte van het scherm in de browser (dus exclusief menu's en alle werkbalken). Als ik dat weet kan ik dit invoegen in onderstaande functie en dan kom ik er wel uit denk ik.
Eenzelfde verhaal gaat in feite op voor de breedte, want ook daarvoor gebruik ik nu de breedte van het hele scherm ipv alleen het stukje binnen de browser dat de pagina laat zien.
Probleem is dat ik het midden bereken met behulp van availHeight. Dit is de volledige hoogte van het scherm (ook buiten de browser, echt het totale scherm van de gebruiker dus). Hierdoor komt mijn div aanzienlijk lager dan het midden terecht. Hoe bepaal ik nu dus het stukje hoogte van de ruimte van het scherm in de browser (dus exclusief menu's en alle werkbalken). Als ik dat weet kan ik dit invoegen in onderstaande functie en dan kom ik er wel uit denk ik.
Eenzelfde verhaal gaat in feite op voor de breedte, want ook daarvoor gebruik ik nu de breedte van het hele scherm ipv alleen het stukje binnen de browser dat de pagina laat zien.
PHP:
function show(){
width = 620; //breedte van de div
height = 270; //hoogte van de div
leftmargin = (screen.availWidth/2)-(width/2);
topmargin = (screen.availHeight/2)-(height/2) + document.documentElement.scrollTop;
document.all['hiddendiv'].style.left=leftmargin
document.all['hiddendiv'].style.top=topmargin
document.all['hiddendiv'].style.display='block'; //zichtbaar maken
}