Div laden nadat er op een link is geklikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hallo,
Ik plaats het hier omdat ik niet weet waar ik het zou moeten plaatsen omdat er meerdere talen in voor kunnen komen.
Ik ben opzoek naar een script / manier om een div pas te laden nadat er op een link is geklikt.
Met laden bedoel ik dat je een ander php moet includen in de div (omdat op de hoofdpagina variables zijn die ik nodig heb in dat include bestand)

Hier is de manier die ik nu gebruik. Werkt super, alleen kwam ik er achter dat alles in de div al word geladen bij het openen van een pagina. (kwam ik achter toen ik met <table> werkte en die niet goed werd weergegeven omdat wat in de div stond die "geladen" zou moeten worden al </table> stond)
HTML:
<a href="javascript:;" onmousedown="toggleDiv('helpmijdiv');">helpmij.nl voorbeeld</a>
<div id='helpmijdiv' style="display:none;">
Dit komt pas te voorschijn als je op de link van hierboven klikt!
</div>
<script language="javascript">
  function toggleDiv(helpmijdiv){
    if(document.getElementById(helpmijdiv).style.display == 'none'){
      document.getElementById(helpmijdiv).style.display = 'block';
    }else{
      document.getElementById(helpmijdiv).style.display = 'none';
    }
  }
</script>

Ik wil nu dus een script / manier die iets niet verstopt maar echt pas laad na dat ik op de link heb geklikt. Ik begrijp natuurlijk dat je dit met jquery en javascript en ajax moet doen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Idee1:
En ajax / jquery script die echt de div inhoud pas laad nadat ik op een link heb geklikt.

idee voor het uitwerken van idee1:
Kun je ook zoiets maken met jquery / ajax?
HTML:
<a href="?nupasladen=true">helpmij.nl voorbeeld</a>
<?php
if($_GET['nupasladen']==true){
?>
<div id='helpmijdiv'>
Dit komt pas te voorschijn als je op de link van hierboven klikt!
</div>
<?php
}
?>

Dus een get request maken zonder de hele pagina opnieuw te laden.

Idee2:
Ik ken wel een script hoe je iets in een div kan laden maar ik moet een php bestand includen (omdat sommige variablen van de hoofdpagina gebruikt worden in het include bestand)
HTML:
<?php
$helpmij = 'een test string';
?>
<a href="#" id="renamegroups">Rename groups</a>
<div id='renamegroupsl'>
</div>

<script type="text/javascript">
$('#renamegroups').click(function(){
   $("#renamegroupsl").load("../information/renamegroups.php");
   return false;
});
</script>

renamegroups.php:
HTML:
<?php
echo $helpmij;
?>
het probleem hier is dat hij zegt dat hij de variablen $helpmij niet kent in het load bestand (kan kloppen en vandaar moet het bestand geinclude worden)

Alvast bedankt!
Je denkt vast waarom doe je het zelf niet als je weet hoe het moet? Tja ik weet wel wat er moet gebeuren maar het uitvoeren heb ik geen verstand van :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan