henkhoogerbrug
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2008
de titel roept misschien nog meer vragen op, maar ik ga proberen om het probleem uit te leggen en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het doel is om een aantal layers (div's) rond een denkbeeldige halve ovaal te plaatsen. De vorm is dus te vergelijken met het teken: ")" en het resultaat zou dus zoiets moeten zijn:
div1
...div2
......div3
...div4
div5
Het lukt me wel om de div's statisch via css op de juiste positie te krijgen, maar ik wil het dynamisch maken via javascript. Kort samengevat heb ik dus twee vragen:
Graag jullie hulp.
Het doel is om een aantal layers (div's) rond een denkbeeldige halve ovaal te plaatsen. De vorm is dus te vergelijken met het teken: ")" en het resultaat zou dus zoiets moeten zijn:
div1
...div2
......div3
...div4
div5
Het lukt me wel om de div's statisch via css op de juiste positie te krijgen, maar ik wil het dynamisch maken via javascript. Kort samengevat heb ik dus twee vragen:
- Hoe maak ik een ovaal (of eigenlijk een halve ovaal)
- Hoe krijg ik de coördinaten bij een variabele verdeling (in het voorbeeld heb ik 5 div's, dit kunnen er echter ook 6 of meer worden)
div1 en div5 moeten echter op een vaste positie blijven staan (div2,3,4 moeten dus verdeeld worden binnen de overgebleven ruimte).
Graag jullie hulp.