DIV layer niet zichtbaar in FireFox

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Ik heb een website met drie frames. In het bovenste frame zitten knoppen waarmee je, als je met onMouseOver een DIV layer zichtbaar maakt in een ander frame. In IE en Opera werkt dit, maar in FireFox wordt de layer niet zichtbaar.

Hoe kan dat?

Hier is de link van de website: www.noag.nl

Aangezien steeds meer mensen FireFox gaan gebruiken, wil ik het voor dit programma ook kloppend hebben.

Jannet

Peter,

Ik begrijp impliciet uit je antwoord dat het in FireFox niet werkt omdat in het ene frame een actie plaatsvind (MouseOver) die in een ander frame de zichtbaarheid van een DIV layer beïnvloedt en dat ik het script in het TopFrame moet veranderen. Klopt dat?

Dan neem ik aan dat het probleem in dit stukje javascript zit.

php
}

// stop hiding -->

function MM_showHideLayers() { //v3.0
var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args))!=null) { v=args[i+2];
if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v='hide')?'hidden':v; }
obj.visibility=v; }
}

Oeps, was nog niet klaar. Had op "bekijk eerst" willen drukken i.p.v. op "plaats bericht".

Kloppen mijn aannames, en kun je aangeven waar het misgaat in dat stukje code? Dit is een script dat bij Dreamweaver zat, dus ik heb het niet zelf verzonnen. 'Even' een stukje JS herschrijven gaat mij dan ook al gauw boven de pet.

Groet, Jannet

// stop hiding -->

is een fout, dat staat midden in 't script, maar verwijderen lost het nog niet op.

Is er niet een update voor de scripts die met Dreamweaver meegeleverd zijn?

Vr.Gr. Egel.

// stop hiding -->

Da's toch gewoon een commentaarregel?

Maar bedankt voor de tip, ik ga op zoek naar een update van de Dreamweaver scripts.

Geplaatst door jannetwiel
// stop hiding -->
Da's toch gewoon een commentaarregel?
Ja, maar het begint met:
<!--
<!--hide this script from non-javascript-enabled browsers

en daardoor krijg je <!-- <!-- ... --> --> dat is genest en kan misgaan. De 2e regel hierboven kun je dan het beste ook weghalen. Maar helaas is dat niet de oplossing. :)

Vr.Gr. Egel.

Code:
function MM_findObj(n, d) { //v3.0e + d.getElementById | Egel 051110
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  [color=red]if(!(x=d[n])&&d.getElementById) x=d.getElementById(n); else[/color] if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n];
  for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document); return x;
}
Is 't wel! :) Zie bijlage.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan