Div niet op zijn plaats..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hoi,

Ik zit met het volgende verveeld. In de design view in Dreamweaver zie in dat de div voor de inhoud helemaal niet op zijn plaats komt en na het navigatiemenu komt.
Bekijk ik de site in een browser dan komt de div wel mooi naast het navigatiemenu.
Nu is dit wel vervelend wanneer ik de footer wil bijwerken, en vind ik het gewoon raar dat ie in de design view niet op zijn plaats blijft.
In bijlage heb ik een screenshot toegevoegd, de css code voor de belangrijkste div's:

Code:
#geheel { width: 770px; height: 435px; margin: 0px auto; border: 1px solid #F0F0E0; }

#links { width: 150px; height: 140px; background-image: url(images/achtergrond.jpg); float: left;}
#banner { background-color: #F0F0F0; width: 620px; height: 140px; float: right; background-image: url(images/jumping.gif)}
#navigatie { width: 150px; height: 260px; float: left; padding-bottom: 20px; }

#inhoud { color: #393939; padding-left:15px; padding-right: 150px; padding-top: 15px; padding-bottom: 15px; background-color: #F0F0F0; width: 455px; height: 260px; float: right;}
#footer { float: left; padding-left: 150px; width: 770px; color: #939393; text-align: center; font-size: 9px;}

design.jpg

Weet iemand hoe het komt dat in de design view ik dit krijg?
Bedankt!
Kim

browsezr.jpg

Hoi Kim,
Weet iemand hoe het komt dat in de design view ik dit krijg?
  1. Omdat design-views van WYSIWYG-editors vaak niet te vertrouwen zijn.
  2. Misschien omdat DW de streeplijntjes van de container-aanduiding meerekent in de breedte, waardoor het geheel er niet meer op past en de jumping-tekst inderdaad gaat jumpen.
Het laatste zou je kunnen uitproberen door de breedte van de #inhoud net een paar pixels smaller te zetten.
  • Of zit er een optie in DW om in de ontwerpweergave die container-kadertjes niet te tonen? Misschien helpt dat.
Maar ik vind het wel slordig van DW, want je opgegeven maten kloppen gewoon. En steeds de css moeten aanpassen (en later weer terug) als je een pagina met DW wilt veranderen is ook niet waar je zo om zit te springen... :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan