DIV over iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lapixx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hoi,

Ik heb een iframe waarin tekst kan worden opgemaakt (een wysiwyg editor). Wanneer het bestand word opgeslagen of geladen, komt een div tevoorschijn (door met JS de visibility aan te passen) onderaan de pagina, over het iframe heen. Dit werkt allemaal goed, en het DIV is in Safari, FF en MSIE zichtbaar.

Echter, ik heb een 2e div, die vrijwel hetzelfde is als bovengenoemde div, enige verschil is dat hij een hoogte heeft van 100%. Hierdoor komt hij over de hele pagina heen. Door middel van CSS zorg ik ervoor dat hij een beetje doorschijnend is, wat ervoor zorgt dat je tijdens het laden de pagina een beetje lichter ziet (ter verduidelijking dat er iets bezig is).

Probleem echter is dat de 2e DIV, in MSIE, alleen bij het bovenste gedeelte van de pagina zichtbaar is, en niet over het iframe. Ook word de Alpha waarde niet goed gebruikt, want het DIV is volledig wit, en de bovenkant van de pagina verdwijnt dus volledig achter de DIV.

Het vreemde is dus dat de DIVs eigenlijk hetzelfde zijn, op het attribuut height: 100% na. Waarom de alpha niet werkt weet ik ook niet, want in FF en Safari werkt alles perfect.

Een stuk uit mijn CSS ter verduidelijking, FOG is het pagina vullende DIV en POPUP is het DIV met de tekst die onderaan de pagina staat:

Code:
.popup{
position: absolute;
left: 0;
bottom: 0;
width: 100%;
height: 30px;
background: #000000;
color: #FFFFFF;
font: 12pt Verdana;
text-align: center;
vertical-align: middle;
z-index: 4;
}
.fog{
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
background-color: #FFFFFF;
visibility: visible;
z-index: 3;
filter:alpha(opacity=80);
-moz-opacity:.80;
opacity:.80;
}

In uw css code zie ik geen enkele div staan. Alleen 2 classes
#fog = div, een maal te gebruiken in een site
.fog = classe, meerdere malen te gebruiken in een site

@defietser: De DIVs staan natuurlijk in de HTML pagina zelf. Overigens is een # geen DIV, maar geeft het een ID aan, dat hoeft dus niet pressies van een DIV te zijn. Het DIV op de pagina heeft als classname gewoon 'fog' of 'popup'.

@peter vazed: Ik heb daar inderdaad wat over gehoord. Ik zal eens proberen...

*BUMP*

Echt niemand?
Zoals ik al zei zijn het beide DIVs, op dezelde manier een positie toegekend. Verschil is dat de niet-werkende dus een alpha waarde heeft en 100% hoog en breed is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan