div. prog. (op cd zetten??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.jillal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Ik heb niet echt een probleem met de software zelf, maar wel met het telkens weer installeren.
2 keer in een korte tijd en dit neemt toch wel veel tijd in beslag. En dan ben ik dus ook altijd wat kwijt.
Hopelijk gebeurt het voorlopig niet dat ik het weer moet doen, maar in geval dat..
Hierover mijn vraag. Ik dacht eraan om de programmaatjes die ik gebruik op cd te zetten.
Gaat dat niet sneller om ze terug te zetten, dan wanneer je ze van het net moet halen?
En dan vraag ik me af of ik ze er helemaal op moet zetten of kan het ook tot aan de setup?
En dan heb ik het over o.a. incredimale, limewire, hitman pro, norman virus en firewall enz.
Ik heb n.l geen idee hoeveel er op zo'n cd tje kan.
Wie kan me advies geven??
alvast bedankt en groeten Annie

Als je graag je programma's op een cd zet, doe dit dan door ENKEL de INSTALLATIEPROGRAMMA'S erop te zetten, dus niet de inhoud van program files gaan kopieren of iets dergelijks.
Een normaal installatieprogramma is niet erg groot, dat hangt natuurlijk volledig af van welk programma.
PS: Er kan enorm veel op zo'n CD'tje.
Tip: Zet alle installers in aparte mapjes, of hernoem ze naar hun volledige titels met versienummer en meer. Anders weet je het niet meer uiteindelijk. Velen noemen ook gewoon "setup.exe"... daar weet je het helemaal niet meer bij. Gewoon hernoemen of in mapjes zetten met de naam van het programma dus.

Ik hoop dat dit een antwoord was op je vraag, want ik snapte er eigenlijk maar de helft van.

Groetjes, James:)

hallo James, dat was snel, je reactie. En je zegt dat je maar de helft snapt, dat snap ik niet??
Ik dacht dat ik toch wel duidelijk had uitgelegd wat ik bedoelde. Ik heb er toch ook bij gezet om welke programmaatjes het gaat, lees nog maar eens door.
En dan zie je ook dat je mijn vraag niet helemaal heb beantwoord. Maar toch bedankt, hoor:thumb:
groeten Annie

Zou je dan misschien even op een duidelijke manier kunnen herhalen welk deel ik dan vergeten ben?:)

kleinigheidje: gaat het sneller om het zo terug te zetten vanaf een cd tje

Als je met "terugzetten" bedoelt herinstalleren, dan wel natuurlijk. Je hoeft niet heel het internet af te zoeken voordat je je installatieprogramma te pakken hebt. En installatieprogramma's die op een cd staan mogen gewoon vanaf de cd gestart worden. Ze hoeven niet eerst naar de harde schijf te worden gekopieerd. Enig nadeel is natuurlijk dat je versies blijven stilstaan. Op het internet worden de installatieprogramma's steeds weer vervangen door nieuwere versies.

Ik hoop dat je dat bedoelde?

Je hebt perfekt weergegeven wat ik bedoelde.
Als ze eenmaal weer op de schijf staan , kun je wel gemakkelijk updaten ,toch.
:)

Als er in het programma een updatefunctie is wel.
Anders zal het toch even het internet raadplegen zijn en eventueel de nieuwere versies bij op je cd branden worden.
Natuurlijk moet je dit pas doen als er grotere veranderingen gebeuren in programma's. Niet als er een programma van versienummer v4.01.00 naar v4.01.01 gaat hè. Anders ben je een eeuwigheid bezig. (Kies dus, als je nero gebruikt, voor een multisessie-cd)

Groetjes, James:)

Op een cd gaat 700mb. Je kunt dus direct al grofweg uitrekenen hoeveel programma's je op 1 cd kunt zetten.
Heb je een dvd-brander dan kan het nog beter.

Een andere (nog snellere) optie is om de (gedownloade) progjes op een andere partitie te zetten.

Bij een crash of een andere ramp waardoor C: geformateerd moet worden heb je ze dan nog sneller toegankelijk. Bijkomend voordeel is dat het opslaan op een andere partitie oneindig veel sneller gaat dan het branden naar CD / DVD.

Wel even aandacht voor het feit dat je niet de geinstalleerde progjes moet kopieren, maar de progjes VOORDAT je ze installeert.

Van die mogelijkheid weet a.jillal al.
Deins je daar een beetje voor terug Annie?
Het heeft alleen maar voordelen.
Jammer dat je je woonplaats niet ingevuld hebt.
Of om en nabij.

Geplaatst door Elisa
Van die mogelijkheid weet a.jillal al.
Deins je daar een beetje voor terug Annie?
Het heeft alleen maar voordelen.
Jammer dat je je woonplaats niet ingevuld hebt.
Of om en nabij.

Onder in LIMBuRG

Geplaatst door Elisa
Als ik daar aankom ben ik zelf gepartitioneerd :p

Ze kan natuurlijk ook een Ghost maken,is volgens mij wel zo makkelijk(maar weet niet of ze dat wil).

:D als je gaat lopen zeker:D @Elisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan