DIV scrollbar positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ptezog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Hi, weet iemand of het mogelijk is om de scrollbar die je in een div element kunt plaatsen met "overflow: auto" ook aan de linker kant van de div is te plaatsen ipv rechts?

Zover ik weet is dit niet mogelijk. Maar ik weet niet heel veel van scrollbars dus ik kan het fout hebben.

Dat is voor zover ik weet niet met standaard-code mogelijk.

Wat je wel zou kunnen proberen is adhv javascript zelf een scrollbar maken (of gewoon een pijl naar boven en een naar beneden) en die links positioneren, waarna je de inhoud van de div laat scrollen wanneer over die pijlen hovert.
Tevens kan je de gewone scrollbar dan verbergen, waardoor je jouw effect krijgt.

Ik weet echter langs geen kanten hoe goed de scrollfuncties van js in de verschillende browser(versie)s werken..

Dank

Ik dacht al dat het waarschijnlijk niet standaard mogelijk was aangezien ik niets op internet kon vinden hierover. Dan maar zelf iets in elkaar frutselen!

In ieder geval bedankt voor de berichten.

De reden om dit te bewerkstelligen is overigens om een tabel te laten zien waarbij de gegevens buiten de tabel vast op het scherm blijven staan (ik wil geen frames). Bovendien moet de header rij van de tabel ook vast blijven staan.

Ik heb maar besloten om de div een vast breedte en hoogte te geven (in %) zodat de scrollbar rechts altijd zichtbaar is (width: 100%) en we dan een scrollbar beneden in de div krijgen wanneer de data te breed is. Dit ziet er overigens ook wel goed uit. Zeker aangezien de standaard scrollbars van IE niet meer zichtbaar zijn nu :).

Anders opgelost

Inmiddels opgelost dmv het client side resizen van de DIV in de window_onresize event. Ziet er ook goed uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan