Div tonen, na keuze verwijder div de gehele sessie duur

Status
Niet open voor verdere reacties.

joppieb

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2014
Berichten
22
Beste leden,

Graag had ik wat hulp bij het programmeren van het volgende.

Zodra de site geladen is moet er een div element verschijnen, dit heb ik kunnen maken met jquery.
Mensen kunnen hier een keuze maken bijvoorbeeld om de taal te kiezen.
Zodra dat er een keuze is gemaakt moet hele de gehele sessie duur weg blijven. Als de browser gesloten word en opnieuw naar de site gaat mag hij weer getoond worden.

Mijn code voor page load is:
Code:
$(document).ready(function(){
    $('.popup').fadeIn(800);

Hoe krijg ik het nu zover dat als de keuze is gemaakt de div de gehele sessie duur weg blijft?
Het script doet me beetje denken aan een cookie melding?

Gr. Jop
 
Hi Jop,

Wanneer de gebruiker op een knop drukt zul je waarschijnlijk, afhankelijk van wat de website nu gebruikt, met Ajax een request naar de server maken om door te geven welke taal is gekozen (de andere manier is bijv. met een formulier). De server kan deze waarde dan bewaren in een sessie ($_SESSION in PHP uit mijn hoofd). Er wordt na het sluiten van de browser->heropenen->website opnieuw bezoeken automatisch een nieuwe sessie aangemaakt, waardoor de popup weer zichtbaar gemaakt moet worden. In PHP moet je dan controleren of de sessie variabele ("taal" oid) gezet is, en afhankelijk daarvan laat je de popup zien bij binnenkomst op de website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan