Div verplaatst zich

• Onderwerp starter Onderwerp starter Djss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Djss

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Ik ben bezig met een site te bouwen, maar wanneer ik een image (genaamd title_alternatoren.gif) invoeg in de content van alternatoren.php, dan verplaatst de achtergrond-div zich naar links:confused:

kijk zelf maar:
http://www.dobbelaere-ae.be (zo moet de achtergrond gepositioneerd zijn)
http://www.dobbelaere-ae.be

Hoe los ik dit op?
Dit is de .css file, klik hier

Dreamweaver screenshot van de bewuste pagina

ps. Het probleem is enkel merkbaar in firefox, in IE doet hij zoals het hoort

Laatst bewerkt:
Dat komt door dat in IE er standaard een scrollbalk in het venster staat, bij Firefox (en Safari) wordt die scrollbalk alleen geplaatst wanneer het ook echt nodig is.

Aangezien jouw index pagina netjes op het scherm pas hoeft daar in FF geen scrollbalk bij geplaatst te worden. Op die pagina van de alternatoren echter is de pagina groter dan het scherm, dus plaatst FF nu een scrollbalk.

thx! en hoe zou ik dit dan het best oplossen? de index pagina groter maken qua inhoud of via css?

Wat moet daar uit komen dan Peter?

Resultaat: This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional! :confused:

Ook het CSS is valid

zaten 11 errors in, maar heb ze een paar minuten voor jij postte, verbeterd :) Toeval:D

Nu is de site xhtml & Css valid, maar wat kan ik veranderen in de code zodat ik de irritante verschuiving naar links (door scrollbalk) niet meer krijg?

Probeer een van de onderstaanden eens
HTML:
html { overflow: -moz-scrollbars-vertical; }
HTML:
html {overflow-y: scroll;}
HTML:
html { height: 101%; }

Laatst bewerkt:
Bedankt!
Code:
html { overflow: -moz-scrollbars-vertical; }
Werkt uitstekend:)

Ik heb het hier vandaan, in de comments daar staat wel dat die manier er voor zorgt dat een horizontale scrollbar niet verschijnt...

Dus zolang je daar niet mee te maken hebt dan kun je dit gebruiken. Anders zul je een andere moeten kiezen.

Heeft te maken met de padding en margin in je diverse divs.
En de breedte van je plaatje.
De waarde hiervan icm de margin en padding verbreden je contentdeel, dus ook je pagina.

FFen IE gaan anders met margin en padding om, vandaar.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan