div. vragen software XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Beste expert.

Ik heb XP op de C-schijf, na een fout opnieuw geïnstalleerd. Ook inmiddels media player 9 gedownload en soundblaster audioCI 128 geïnstalleerd. Ik heb (hopelijk niet te veel) vragen.
1) bij invoeren muziek CD in DVD speler kan ik keuze maken welke afspeelapparatuur. Bij media player krijg ik zeer slechte weergave. De andere doet het goed.
2) Bij inlezen van een AVI filmbestand slaat media player als beeld op tilt, muziek speelt wel. Daarna foutmeldingen en computer moet gesloten worden. Dus geen film.
3) Bij installeren van WinTV Hauppage kent deze de TV kaart niet, terwijl die er wel inzit.
4) Is er een andere mogelijkheid voor het verkrijgen van “essentiële updates (service packs 21; windows xp12 en stuurprogramma’s 2) bv Cd-rom. Middels analoge modem duurt dat uren.

Overigens alle programma’s werkten voor de crash uitstekend.

Bedankt Hans.

Updates kan je bij microsoft tegen betaling op CD krijgen. Je kunt ook iemand met een snelle verbinding vragen de update's te downloaden en op een cd te branden. Aangezien de updates gratis zijn is hier niets illegaals aan.

Antwoord op de andere vragen heb ik niet.

1. muziek afspelen gaat het beste met Winamp 2/3 www.winamp.com
2. voor films heb je wel codecs nodig, met Gspot van http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_tools/gspot.cfm kan je nagaan welke je nodig hebt
3. onbekend
4. schrijf de nummers van de updates op bij windowsupdate en vraag iemand met een snellere verbinding deze met de Update Catalog te downloaden of wacht tot Service pack 2 uitkomt (ergens in de komende maanden) en bestel deze bij microsoft nederland tegen vezendkosten.

Tegenwoordig zit de service pack 1 ,vaak bijgeleverd bij pc-magazine's in de lektuurshop.

Wat betreft de wmp9 , deze mist waarschijnlijk de nodige codecs.

Installeer een player, powerdvd of windvd.
Deze hebben de codecs bij waar wmp9 ook gebruik van maakt.

succes; speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan