divers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDmans

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
weet iemand welke drivers ik opnieuw moet instaleren ik heb nu de video kaart, geluidskaart en het chipset van het moederbord geinstaleerd, maar ik weet niet of er nog andere hadware is waarvoor ik nieuwe drivers moet instaleren.

P.S. ik moet het voor een BSOD doen.

dat kunnen er nogal wat zijn:

brander ?
monitor ?
modem ?
netwerkkaart?
etc.

de monitor en modem worden niet zelden door Windows herkend dan wel er wordt een algemene en altijd werkende driver geinstalleerd.

[edit] het meest handige is om even naar apparaatbeheer te gaan en daar te kijken welke hardware is geinstalleerd (of niet).
Als je dan leest dat er bijvoorbeeld bij modem geen naam staat terwijl jij zeker weet dat er een Zyxell modem in je pc zit, dan zul je dus nog de driver voor dat modem moeten gaan installeren. Voor de goede werking zou het niet eens nodig zijn, want als de modem in hardware staat benoemd en er staan geen cirkels of uitroeptekens voor, dan werkt 'ie. Het installeren van de juiste merkdrivers zou dan mogelijk hooguit wat extra's kunnen opleveren bij het gebruik van de modem.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit nu het vierde topic wat je voor hetzelfde probleem opent, denk niet dat daardoor je probleem eerder wordt opgelost.

Kijk hier eens voor die foutmelding.

http://kadaitcha.cx/stop_err.html

Het is en blijft een hardwareprobleem, misschien stiekem met de memtimings gespeeld?

Lange Pier zei:
Volgens mij is dit nu het vierde topic wat je voor hetzelfde probleem opent, denk niet dat daardoor je probleem eerder wordt opgelost.

Kijk hier eens voor die foutmelding.

http://kadaitcha.cx/stop_err.html

Het is en blijft een hardwareprobleem, misschien stiekem met de memtimings gespeeld?
leg eens uit wat zijn de memtimings?
en als ik een plug and play monitor hebt moet ik dan daarvoor ook een driver voor instaleren?

Laatst bewerkt:
Als jij een plugandplay monitor hebt, dan zou je middels een rechtsklik op het buroblad en dan eigenschappen, instellingen, geavanceerd en dan beeldscherm, de naam van je monitor moet zien staan. Zo niet, dan werkt je pc wel maar zijn niet de specifieke monitordrivers van jouw monitor geinstalleerd. (is in 90% van de gevallen overigens geen probleem)

Ik denk dat er bedoeld wordt of je mogelijk een klein beetje aan het experimenteren bent geweest met overklokken........... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan