• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diverse analyses maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikam

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
18
Beste excelkenners,

Ik heb een greep gedaan van een database en wil diverse analyses maken. Kunnen jullie mij helpen? Ik heb zoveel uren gezocht, draaitabellen geprobeerd. Mij lukt het maar niet.

De analyses die ik wil maken zijn:

1) Kolom A aanvragen. Per maand van het jaar zien hoeveel aanvragen zijn binnengekomen? Dus januari 2018 ..., februari 2018 ....
2) Kolom B opdrachten. Per maand van het jaar zien hoeveel opdrachten we hebben gehad?
3) Kolom C Hoe. In die maanden ook zien hoe de aanvragen/opdrachten zijn binnengekomen.
4) Kolom D, E en F heb ik leeggemaakt. Niet interessant. Kolom G. Uit welke provincie zijn de aanvragen/opdrachten binnengekomen per maand?
5) Kolom H. Voor welk pakket hebben de klanten per maand gekozen?
6) Kolom I. Wat voor een soort klant heb ik per maand gehad?
7) Kolom J is niet interessant. Kolom K. Het aantal mensen per event heb ik in een range ingedeeld. Hoe vaak komt die range per maand voor?
8) Kolom L. Hoe is de klant binnengekomen? Uiteraard weer per maand opgeteld.
9) Kolom M. Is de opdracht/aanvraag wel of niet doorgegaan. Ook weer per maand. En deze zou ik dan het liefst kruisbestuiven met andere kolommen. B.v. welke pakket (Kolom H) is het vaakst doorgegaan en niet doorgegaan. Zijn de meeste opdrachten doorgegaan door google of juist sales (Kolom L)
10) Kolom N. Deze heb ik leeggelaten ivm privacy. Echter wil ik ook per maand weten hoeveel euro's van opdrachten wel of niet zijn doorgegaan.

En dit alles ook nog per jaar kunnen zien.
De voorgaande en jaren die volgen zou ik heel graag willen kunnen blijven doorvoeren. En alle analyses op 1 werkblad en dat ik ze ook nog eens makkelijk kan vernieuwen.

Als iemand dit voor elkaar zou kunnen krijgen ben je een exhte excel held.

Alvast mega bedankt
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    408,2 KB · Weergaven: 41
Wat lukt er dan niet met een draaitabel? Het is ook handig om aan te geven hoe het eruit moet komen te zien.
 

Bijlagen

  • Test (4).xlsx
    429,5 KB · Weergaven: 50
Wat lukt er dan niet met een draaitabel? Het is ook handig om aan te geven hoe het eruit moet komen te zien.

Dat is lastig om aan te geven wat niet lukt met draaitabel. Als ik een grafiek wil invoegen bij diverse kolommen geeft excel geen mogelijkheid.
Het mag in tabelvorm, grafiek. Dat maakt me niet zo veel uit
 
Heb je het bestandje wel bekeken daar staat een draaitabel in. Als je niet aan kan/wil geven hoe het eruit moet zien dan wordt het natuurlijk lastig.
 
Heb je het bestandje wel bekeken daar staat een draaitabel in. Als je niet aan kan/wil geven hoe het eruit moet zien dan wordt het natuurlijk lastig.

Zo goed ben ik dus met excel. Als ik het open zie ik maar 2 werkbladen. Hoe maak je die zichtbaar?
Alleen in zo'n tabel kun je het niet goed zien zoals ik het omschreven heb.

Ik zou graag alles in een grafiek weergegeven zien zoals 1 t/8
En bij 9 en 10 die kruisbestuiving in grafiek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan