diverse audio/video apparatuur echter 1 tv scart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een Samsung Twintuner voor mijn Digitenne. Nu heb ik echter een probleem omdat mijn tv maar 1 scart aansluiting heeft en ik de Twin tuner met een scart moet aansluiten en mijn home cinena set.

- De twin tuner heeft 2 scart aansluitingen, 1 moet naar de TV en 1 moet naar de mijn video recorder
- de home cinema set set heeft 1 scart aansluiting een deze moet ook naar de tv

Nu had ik gedacht om een scart splitter te kopen en hier de scart van de tuner en de scart van de home cinema set aan te sluiten en dan de uitgang op mijn tv aan te sluiten. OP diverse fora lees ik echter dat dit kwaliteitsverlies kan geven.

Mijn video recorder heeft 2 scart aansluitingen. Is er geen mogelijkheid om een van deze scart aansluitingen te gebruiken om een lus te maken zodat ik niet hoef te splitten of zijn er andere mogelijkheden?

Wie kan mij helpen met wat advies of misschien een aansluitschema?

Beste Puppie,

Bedankt voor de reactie. Deze site had ik ook al gevonden. Probleem met deze scart "splitters" is dat je dan moet schakelen tussen de verschillende "inputs" en de kosten van deze apparaten. Er zijn ook schakelaars die automatisch switchen, deze zijn echter nog duurder. Weet niemand een betere/goedkopere oplossing?

Hallo

In de "G.B" Carrefour vindt je dergelijke manuele switchboxjes voor een appel en een ei .

Ik heb daar recent eentje gekocht voor 3€ , weliswaar eindereeks , maar ruimschoots voldoende voor het door mij beoogde doel.

De connectoren , of een los doosje kosten veeel meer.

Het echt parrallel schakelen , geeft impedantieverlies , en zal dus niet lukken zonder signaalverlies.

Peter

Bedankt voor de reactie. Treedt dit impendantie verlies ook op als maar 1 van beide audio apparaten staat ingeschakeld dus alleen Home Cinema via Tv of VCR via Tv. Of geeft de splitter vanzichzelf zoveel weerstand dat er altijd verlies is?

Hallo

Enkel het inpluggen in betrokken toestel is al voldoende , in/uitgeschakeld speelt geen rol.

Je kunt het natuurlijk altijd riskeren , maar in 9/10 gevallen is sneeuw of dubbel beeld het resultaat.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan