Diverse BSOD tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antibiotisch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Dag iedereen,

Ik heb last van diverse BSOD. Ze komen 9/10 keer voor tijdens het gamen. Vreemde is dat ik hier pas last van kreeg nadat ik +/- 2 jaar geleden BFBC2 kocht. Daarvoor bijna een half jaar probleemloos gespeeld. Verder lijken ze random voor te komen; Soms na 15min, soms na 4u nog niet, dan weken geen last, dan 5 achter elkaar binnen het uur, het komt ook voor dat ik een BSOD krijg wanneer ik de pc afsluit (gewoon via start afsluiten na het afsluiten van de game).

Mijn systeem:

CPU: AMD Phenom II X4 955 BE
AMKoeler: Scythe mugen rev 2b
Geheugen: Geil GV34GB1333C7DC 1333mhz CL7-7-7-24 2x2024 (slot 3+4 op aanbevelen van pc zaak die dit probleem reeds heeft nagekeken zonder oplossing :|)
Graka: Asus EAH5850 ati
Mobo: Gigabyte 770TA-UD3
HD: Samsung spinpoint F3 500GB 502HJ
PSU: Antec TruePower 650 80plus bronze
Kast: Coolermaster Haf 922

BS-viewer geeft de volgende drivers weer als aanstichters: USBPORT.sys (soms 71C1 soms 6f3a); tcpip.sys; atikmdag.sys; ntoskrnl.exe; dxgkrnl.sys; dxgmms1.sys; hal.dll; mfehidk.sys etc..

Bug check code 116;19;d1;50;19;135

Ik heb 'm zoals gezegd al eens naar een pc-centrum gebracht maar die wisten het ook niet. Clean install heeft niet geholpen. Memtest en testen voor de graka geven geen fouten weer hoewel ik wel nieuw geheugen heb besteld dat ik morgen binnen moet krijgen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt!

Ok, even snel: Die Bug_Check 116 komt wel vaker voor bij gamers. Hier kan je die, & de andere, in het Engels nakijken:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff557263(v=vs.85)

In feite komt het erop neer dat je GraKa ( :D ) geen hersteltijd krijgt.

Verder zijn het voor mij teveel verschillende Bug_Check's om er nog iets zinnigs over te schrijven, maar er zijn vast wel een paar mede-gamers alhier die weten hoe je je computer (of onderdelen) of je games moet bijstellen.

Hmm daar ga ik alvast achteraan. Maar het zijn idd veel bsods. Is mn hd niet gewoon kapot? of mijn mobo?

Tja, dat is zo niet te zeggen. Even de Bug_Check's bekeken, & die wijzen allemaal naar een geheugenprobleem waarschijnlijk veroorzaakt door een driver.

Bug_Check 135 staat trouwens niet eens in de lijst vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan