• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

diverse cellen beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Hallo allemaal, ik heb me suf gezocht maar kan het tot op heden niet vinden.
Wat ik graag zou willen is dat een aantal cellen van een bepaald werkblad beveiligd wordt afhankelijk van een keuzeveld, het keuzeveld is K1 en ik kan kiezen uit "rood" en "groen".
Bij "rood" zouden de cellen B5:B25 en K5:K25 beveiligd moeten worden en bij "groen" weer uit de beveiliging.
N.b. een groot aantal andere cellen is ook beveiligd en dient dit ook te blijven.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Hoi,

Ik denk dat het niet kan, maar ben benieuwd.
Het zal met VBA ... wellicht kunnen

Maik zei:
Hallo allemaal, ik heb me suf gezocht maar kan het tot op heden niet vinden.
Wat ik graag zou willen is dat een aantal cellen van een bepaald werkblad beveiligd wordt afhankelijk van een keuzeveld, het keuzeveld is K1 en ik kan kiezen uit "rood" en "groen".
Bij "rood" zouden de cellen B5:B25 en K5:K25 beveiligd moeten worden en bij "groen" weer uit de beveiliging.
N.b. een groot aantal andere cellen is ook beveiligd en dient dit ook te blijven.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb al iets soortgelijks gemaakt op dit forum.
Maar nu toegespitst op je situatie.

Onderstaande macro controleert op de waarde in K1 "rood" is. Als dat zo is dan wordt het werkblad en de betrokken cellen (B5 tm B25 en K5 tm K25) beveiligd.
Wellicht ten overvloede: het beveiligen van een cel heeft alleen nut als het werkblad beveiligd is.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
ActiveSheet.Unprotect
If [K1] = "rood" Then
Range("B5:B25").Locked = True
Range("K5:K25").Locked = True
Else
Range("B5:B25").Locked = False
Range("K5:K25").Locked = False
End If
ActiveSheet.Protect
End Sub

Roncancio,

Dat is inderdaad wat ik bedoel, er staat echter al het een en ander in "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)" wat jpu formule in de weg lijkt te staan, zodra ik de gelegenheid heb zal ik een voorbeeld sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan