Diverse PHP vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doctor Snake

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
27
Een paar vragen, wellicht simpel voor gevorderden:

1: Hoe kan ik in PHP boven kolommen een titel zetten ?

2: Hoe kan ik zelf een breedte of een hoogte opgeven voor de kolommen en/of rijen ?

3: Ik heb een tekstvak en wil vanuit dat tekstvak gegevens in een database zetten. Dit lukt me dus niet.
De gegevens moeten verzonden worden wanneer er op een button geklikt wordt. Er gebeurt dus niks.

Ik kan de gegevens wel in de database zetten met een query. De query wordt dus niet (goed) aangeroepen wanneer er op de button gedrukt wordt.

Dit is de query:

$query = "INSERT INTO films (genre,duur,taal,jaar_van_uitgave) VALUES ('$genre,'$duur','$taal','$jaar_van_uitgave')";

Bij voorbaat dank.
 
Geplaatst door Doctor Snake
1: Hoe kan ik in PHP boven kolommen een titel zetten ?

2: Hoe kan ik zelf een breedte of een hoogte opgeven voor de kolommen en/of rijen ?
Beide geen PHP vragen, di's gewoon simpel HTML :) (ervanuitgaande dat je met 'kolommen' niet de kolommen in een database bedoeld, daar kun je geen titel bovenzetten. Je kan wel commentaar invoeren bij een tabel).
Breedte en hoogte voor de kolommen kan met width en height.
3: Ik heb een tekstvak en wil vanuit dat tekstvak gegevens in een database zetten. Dit lukt me dus niet.
De gegevens moeten verzonden worden wanneer er op een button geklikt wordt. Er gebeurt dus niks.
Ik zal ff een klein voorbeeldje geven van een formulier:
PHP:
<?
  if((isset($_POST["gebruikersnaam"]) == TRUE) AND (isset($_POST["wachtwoord"]) == TRUE))
  {
  echo ("Gebruikersnaam: " . $_POST["gebruikersnaam"] . "<br>Wachtwoord: " . $_POST["wachtwoord"]);
  }
  else
  {
  ?>
  <form action="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
  Gebruikersnaam: <input type="text" name="gebruikersnaam" value=""><br>Wachtwoord: <input type="password" name="wachtwoord" value=""><br><input type="submit" value="Toon deze info !"></form>
  <?
  }
?>
Ik kan de gegevens wel in de database zetten met een query. De query wordt dus niet (goed) aangeroepen wanneer er op de button gedrukt wordt.

Dit is de query:

$query = "INSERT INTO films (genre,duur,taal,jaar_van_uitgave) VALUES ('$genre,'$duur','$taal','$jaar_van_uitgave')";
Die variabelen zijn afgeleid van $_POST variabelen ? Bijv:
PHP:
$genre = $_POST["genre"];
Lees mijn voorbeeld goed door, daar haal je een basis van formulierverwerking uit. Dat kleine scriptje heeft nauwelijks beveiliging m.b.t. de ingevoerde gegevens, maar aangezien je nog nieuw bent met PHP laat ik dat ff achterwege :)
Zodra het versturen van de gegevens goed gaat, kun je met de query bezig. Je query ziet er overigens qua SQL syntax goed uit, qua PHP zou ik wel strings onderscheiden van variabelen.

Succes :thumb:
 
Geplaatst door JPeetje
Die variabelen zijn afgeleid van $_POST variabelen ? Bijv:
PHP:
$genre = $_POST["genre"];

Dat was ik dus vergeten :p

Heb ze ingevoerd en nu werkt het :thumb:

thx !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan