Diverse Problemen (SysteemHerstel, Hangen van PC etc.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet78785685785

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Berichten
6
Dag Beste Mensen, omdat mijn probleem nogal verschilt wist ik niet precies in welke sectie te plaatsen, en leek deze me het meest geschikt.

Nou het begon met een vasthangende pc bij het opstarten, hij blijft soms hangen op het welkom scherm en er gebeurt niks (heb hem een hele dag laten aanstaan).. Vervolgens meteen hitman pro 2 laten lopen, hij vond een beetje spyware (spybot, adaware etc.), meteen verwijderd, en geen virussen (nod32 en een virus scanner met een icoontje van een spin, ben effe de naam kwijt). Na een tijdje herhaalde het probleem zich echter weer, toen op google gezocht, ik heb met MSCONFIG, services en opstart programma's uitgezet, niets werkte.

Later bleef hij ook hangen bij het afsluiten van de pc op het scherm: uw pc word afgesloten, schakel deze niet uit etc... Maar ik geloof dat hij na 100 jaar nog niet is afgesloten...

Op begeven moment starte hij nauwelijks tot niet meer op. Waarna ik er toch enkele keren door heen kwam besloot ik systeem herstel te doen, echter wanneer ik na de melding, dat de T en de D schijf uitgeschakeld zijn (documenten etc.) op volgende wil klikken, gebeurt er gewoon NIETS, geen foutmelding ofzo nee niks. Hij blijft ook niet vasthangen.

Daarna opnieuw opgestart en via veilige modus, administrator, toen weer systeemherstel het leek wel te werken, en hij sloot af (wat wel 10 minuten ofzo duurde) maargoed hij sloot af en starte opnieuw op (opnieuw opstarten in veilige modus hielp ook niet), maar hij bleef weer hangen op het welkom scherm... Trouwens wanneer ik na reseten wel weer op het bureaublad kom krijg ik de melding dat Systeemherstel is mislukt, zonder een foutcode oid.

Ook scan now, via uitvoeren helpt niet, hij vind geen fouten oid.
Aangezien hij blijft hangen op het welkomstscherm, kan het ook nog hardware problemen betreffen, enige oplossing lijkt backup?

Mvg.
 
Als je twijfelt of er virussen op je computer zitten, moet je niet denken dat er virussen opzitten.
Het kan net zo goed een beschadiging in je computerhardware zijn.
Zie je toevallig iets vreemds in apparaatbeheer?
 
beste d0mzy, ik geef toch nergens aan dat ik twijfel of er virussen op zitten? nod32 werkt normaal zéér goed en vangt alle virussen, natuurlijk is geen enkele virus scanner water dicht, maar dan nog. Ik kreeg overigens wel eerder (voor de problemen) een bericht van een mogelijk onbekend virus, wat ik moest doorsturen naar nod32. maar dit is al weken geleden, en dat zou dan inmiddels al in de updates verwerkt moeten zijn, maar ook nu vind hij niks.

maar ik zie niks "vreemds" in apparatenbeheer, althans wat mijn oog niet vreemd vind, want daar heb ik niet zoveel verstand van dan.
 
Hoi !

Quote: Nou het begon met een vasthangende pc bij het opstarten, hij blijft soms hangen op het welkom scherm en er gebeurt niks (heb hem een hele dag laten aanstaan).. Vervolgens meteen hitman pro 2 laten lopen, hij vond een beetje spyware (spybot, adaware etc.), meteen verwijderd, en geen virussen (nod32 en een virus scanner met een icoontje van een spin, ben effe de naam kwijt). Na een tijdje herhaalde het probleem zich echter weer, toen op google gezocht, ik heb met MSCONFIG, services en opstart programma's uitgezet, niets werkte.
Einde Quote

Dat zorgt op zich dus al voor problemen: meer dan 1 virusscanner is een bron van ellende, en dan ook nog HitmanPro !

Advies: eerst HitmanPro eraf, dan de "virusscanner met het icoontje van een spin", register cleanen met de cleaner van CCleaner, daarna NOD32 laten scannen, vervolgens Malwarebytes (http://www.malwarebytes.org/) downloaden, installeren, updaten en laten scannen.

Hoe draait het nu ?

Greetz.

Harry.
 
Dat met die spin was Spyware Doctor. Maar goed heb die ook maar verwijderd, omdat spybot en adaware voldoende zijn, vervolgens ook hitman pro verwijderd, en nu met ccleaner op register geklikt en op scan naar problemen, vervolgens alle 1103 fouten hersteld, ja dat zijn er nogal wat... Malware scan: 5 objecten geïnfecteerd.. en nod32 vind niks.

Ik hou je op de hoogte hoe hij verder loopt>> maandag 15september,
ik heb het hele systeem al enkele keren opnieuw opgestart, en nog geen problemen vernomen.
Is het niet toch verstandig een systeem herstel te doen? Het kan zijn dat er toch nog op de achtergrond enkele trojans oid aanwezig zijn? Ik heb vervolgens ook al geprobeerd een systeemherstel door te voeren, alles leek goed te gaan ook opnieuw starten pc en doorstarten etc. maar vervolgens op het bureaublad de fout: Uw systeem kan niet worden terug geplaatst (ofja iets in deze richting dan wel zonder code van de fout)?
Mvg, en alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik schreef dit:
Ik hou je op de hoogte hoe hij verder loopt>> maandag 15september

En vandaag de dag >> Maandag 6oktober loopt hij nog steeds zonder problemen en hij start weer snel op.

Heel veel dank dus!
 
Hoi !

Graag gedaan !

Greetz,

Harry.
 
Als ik Malwarebytes download en vervolgens probeer te runnen dan protesteert MacAfee: Trojaans Paard verwijderd. Wie moet ik vertrouwen?
 
Hoi !

Tja, daarom zijn de McAfee-fans hier schaars......

Het programma Malwarebytes is een algemeen als zeer goed beoordeeld programma.

Neem es contact op met McAfee-support, of kijk op het McAffe-forum of er meer mensen een dergelijke ervaring hebben.

Je hoeft je in elk geval over Malwarebytes echt geen zorgen te maken !

Greetz,

Harry.
 
oke doe ik en thx. Vraagje nog: McAfee krijg ik gratis van mijn provider xs4all. Wat zou je me aanraden in plaats daarvan, ook gratis met net zoveel gebruiksgemak?
 
heb ondertussen malwarebytes gedraaid ( gewoon ff mcafee uitgezet ). Geen malware gevonden, zoals verwacht; ik ben immers redelijk voorzichtig. Voorlopig mcafee maar weer aangezet en malwarebytes gedeinstalleerd.
 
Hoi !

Zelf gebruik ik ESET (NOD32); voordelig te verkrijgen via @helpmij.

Wat betreft gratis virusscanners zijn er veel mensen op dit forum aktief die er meer ervaring mee hebben dan ik.

Maar: de "beste" virusscanner betaat niet, hoor.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Zelf gebruik ik ESET (NOD32); voordelig te verkrijgen via @helpmij.

Wat betreft gratis virusscanners zijn er veel mensen op dit forum aktief die er meer ervaring mee hebben dan ik.

Maar: de "beste" virusscanner betaat niet, hoor.

Greetz,

Harry.
Dag Harry, deze virus scanner gebruikte ik dus ook. (nog steeds) Maar malware bytes weet toch af en toe iets te vinden dat nod32 niet doet..:shocked: Schrok ik best van dus, tegenwoordig laat ik nod32 én malware bytes lopen. En tot op heden is mijn pc niet meer blijven hangen en start nog steeds snel op, Harry bedankt.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan