diverse spellen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendy25

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2005
Hallo,

ik heb de volgende vraag: ik heb een paar nieuwe spellen gekocht: Malltycoon2 ,super taxi driver,sim city 3000 en weekend miljonairs.

Nou werkt alleen weekend millionairs, sommige spellen zoals mall tycoon kan ik wel instaleren maar niet laten draaien daarna simcity kan ik niet eens instaleren, heb al wat zitten rotzooien met autoplay maar maakt ook niks uit heb een pentium3 en volgens mij moet ik dus geen problemen hebben hiermee

heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

er staat bij 2 spellen compatible voor pentium 1 i voor pentium 2 en malltycoon staat bij ibm compatible pc...maar heb windows xp moet toch kunnen dan?

hoop van jullie te horen..

bedankt groetjes Wendy:)

Hoi,

Je zou even je videokaart eruit kunnen halen. even schoonblazen er er weer in doen.

De laatste drivers van je videokaart instaleren.

suc6:thumb:

Je zou even je videokaart eruit kunnen halen. even schoonblazen er er weer in doen.
ja je kunt m ook van 4 hier hoog uit het raam gooien en kijken of het dan werkt.

De spellen die jij gekocht hebt zijn vrij oude spellen, en waarschijnlijk heeft windows xp daar moeite mee. Je kunt proberen om ze in de compatibiliteitsmodus op te starten, dit doe je door in je verkenner naar de map van het spel te gaan (de installatiemap) en dan op de .exe van het spel met je rechtermuisknop te klikken en dan de compatibiliteitsmodus van windows 98 (of een andere) en dan nog is proberen.

Krijg je geen melding waneer je niet kan spelen/installeren?
Zoja post die melding even hier dan.

Geplaatst door Pretender
ja je kunt m ook van 4 hier hoog uit het raam gooien en kijken of het dan werkt.

Ja kan je doen ja :rolleyes: . Ik probeer gewoon te helpen hoor. Heb ik ook wel eens gehad met oude spellen :p :p

Ja kan je doen ja . Ik probeer gewoon te helpen hoor. Heb ik ook wel eens gehad met oude spellen
ojah dat zal ook wel, maar om als eerste oplossing je videokaart eruit te slopen en schoon te blazen, lijkt me iets of wat overdreven...

Vind ik anders best een goeie van je winnie de pooh!
Kan nooit kwaad.
En wat je andere antwoord betreft...........ook helemaal niet gek.........zo leert een mens zijn pc tenslotte kennen :D

ehuuum hoe kan ik die vinden ? ...

ehuum okee ik heb even bij device manager gekeken maar staat dat onder sound video game contollers?

of ergens anders heb er namelijk ook 1 staan met een geel vraagtekentje ervoor maar kan me windows cd nergens vinden, kan ik die misschien ook ergens vinden dan?online bedoel ik

alvast bedankt!:)

Vind ik anders best een goeie van je winnie de pooh!
Kan nooit kwaad.
En wat je andere antwoord betreft...........ook helemaal niet gek.........zo leert een mens zijn pc tenslotte kennen

de laatste drivers is ook niet slecht natuurlijk, maar heeft meestal voor oudere spellen ook weinig zin, maar daar zei ik ook niets over...:cool:

Maar ff terug naar de vraag... Zou je misschien je specificaties van je systeem hier eve nneerzetten?

Download Everest HIER Dit programma kan je precies vertellen wat voor een videokaart je hebt.
Bij wat staat een geel vraagteken in apparaatbeheer?

Bovendien kun je met Everest ook uitgebreid de specificaties geven waarom Pretender je vraagt.

antwoord

degene die in geel aangegeven staat is de videocontroller vga

groetjes en bedankt wendy

Mooi zo, geen wonder dat je pc dwars ligt.
Nu dus even het type opzoeken met Everest.

everest gedownload maar nu?

hai hai,

ok heb het gedownload maar er staan verschillende dingen weet nu niet welke de videokaart is

bij pci/agp video staat:
Device Description Device Type
ATI Radeon 9000 (RV250) (ATI Radeon 9000) Video Adapter

en bij multimedia staat ook wat maar denk dat dat geluidkaart is

daar staat:

Device Description Type
nVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit (Dolby Digital) PCI

en ook:
Device Description Type
nVIDIA nForce MCP Audio Codec Interface PCI

kun je me vertellen welke ik moet hebben dan?

bedankt alvast !

Wendy

ok gedownload

hooi,
bedankt!

heb em gedownload moet ik nog iets doen voordat ik het probeer met een spel?

alast bedankt~

groetjes wendy

hmmmzzz

mall tycoon werk nu redelijk alleen kan ik met mijn muis niks plaatsen, kan wel dingen aanklikken maar niet plaatsen snap er niks van

iemand ideetje/

groetjes wendy

Hierbij haal ik Pretender nog een keer aan:

"De spellen die jij gekocht hebt zijn vrij oude spellen, en waarschijnlijk heeft windows xp daar moeite mee. Je kunt proberen om ze in de compatibiliteitsmodus op te starten, dit doe je door in je verkenner naar de map van het spel te gaan (de installatiemap) en dan op de .exe van het spel met je rechtermuisknop te klikken en dan de compatibiliteitsmodus van windows 98 (of een andere) en dan nog is proberen."

Heb je dit al geprobeerd?

ja geprobeert

Hoooi.

ja had ik al geprobeert allemaal, het rare is hij start heel langzaam op maar start wel op dat ene spel mall tycoon maar als ik in het spel ben dan kan ik niks plaatsen...erg vreemd.....

die andere spellen heb ik het nog niet mee geprobeert kan ik ook wel ff proberen

thanks voor je advies...

groetjes wendy

mall tycoon hoeft niemand meer mee te helpen

hoi allemaal

mall tycoon ben ik nu met de maker aan het oplossen die andere 2 werken nog niet....:-(

groetjes wendy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan