Diverse virus en spyware problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan met virus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
2
Hoi, een week of 3 geleden kreeg mijn pc (dell met XP sp2) beschermd door mcafee kuren. Ik kreeg steeds nederlandstalige popups van Lexa, wehkamp, KPN en 2 onlinespellen). Deze verschijnen als je contact zoekt met internet via IE6 of Firefox, EN iets intikt. Zolang je alleen de muis gebruikt gebeurt er niets. Firefox of IE starten op het intranet gaat ook prima. Mcafee vervangen door NOD32. Deze vond wat trojans, maar verder bleef alles hetzelfde. NOD32 vervangen door Norton 360, ook weer zonder resultaat. Op verzoek van Norton helpdesk online scan gedraaid en ook weer geen effect. Volgens de helpdesk is mijn PC in orde en hoef ik mij geen zorgen te maken , maar het was niet helemaal te lezen omdat het chatscherm werd overschreven door een wehkamp reclame....

Kortom. Scanners vinden niets. Maar er is wel degelijk iets bezig.

iemand een idee wat er op mij pc rondspookt?
 
alvast bedankt zover

de 2e scanner vond ook helemaal niets maar

malwarebytes vond het vituemonde virus op maar liefst 38 plekken.

na verwijdering bleven er daar bij een 2e scan 3 over,

en bij de derde scan was de boel schoon....

zei die...

tot ik na een halfuurtje internetten aan het toetsenbord kwam.....

en wehkamp me weer via een popup tot kopen ging verleiden.

het zit duidelijk ergens in de browsers. Omdat firefox dezelfde kuren heeft riekt het

naar een gemeenschappelijk deel, dat ook met het keyboard te maken lijkt te hebben,

iemand een suggeste? alvast bedankt

pc systeem is schoon gebleven volgens malwarebytes
 
Je kan ook gewoon hitman pro erdoor heen halen in veilige modus?


* Weet niet of ik hitman pro mag noemen, het is een gratis programma?* Kon het niet duidelijk vinden bij de regels.
 
Laatst bewerkt:
Je mag Hitman pro wel noemen, maar echt happig zijn we niet op dit programma hier.
 
Je kan ook gewoon hitman pro erdoor heen halen in veilige modus?


* Weet niet of ik hitman pro mag noemen, het is een gratis programma?* Kon het niet duidelijk vinden bij de regels.

HitmanPro is -zeker- niet beter dan Malwarebytes, dus als deze het probleem niet oplost dan gaat Hitman het zéker niet kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens bedacht om internet explorer en firefox even te verwijderen van de computer...eventueel google chrome gebruiken om nog snel ff te internetten...doe een virus en adware scan zaosl bovin de posts verteld is...vervolgens firefox (en misschien) IE er weer op zetten...kansen zijn groot dat het virus vatbaar is als er geen browser is om in te nestelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan