diverse websites niet zichtbaar; foutmelding van router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Regelmatig gebeurt het dat ik, wanneer ik een URL intype in mijn browser, ik op mijn scherm een foutmelding van mijn router krijg zoals op dit plaatje.
Even later is de desbetreffende URL wel weer gewoon bereikbaar. Dit doet zich zeer regelmatig voor.
Wat kan de oorzaak zijn? Een foute instelling in de router, welke?

de verbinding tussen router en modem is ff weggevallen.
De hele boel al eens opnieuw opgestart?

Zet je firewall eens uit, en let op of je die foutmelding weer krijgt.
Zoja, dan ligt het toch echt aan je modem..

Als jij niet de enige bent die dat probleem (wel eens) heeft, dan zou ik verwachten dat
a. Inderdaad (zoals al gesuggereerd) de Internet-verbinding zelf is weggevallen op de routermodem. Overigens zou je dan ook rechtsonder bij je netwerkverbinding een melding moeten krijgen van "Beperkte verbinding"(!)
b. DNS problemen. Probeer eens in de D-link andere DNS-servers in te stellen. Bijv. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 [Noteer wel vantevoren even wat er nu staat voordat je het aanpast.]
Ik neem nu aan dat daar DNS-servers van je provider staan, en die zijn mogelijk soms overbelast/traag/etc.

Tijs.

De DNS stond - vreemd genoeg ingesteld op 0.0.0.0. Hoe dat nou kan, weet ik niet, maar ik heb het gisteren ingesteld op door jou geadviseerde adressen. Ik houd het in de gaten, maar tot nu toe geen problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan