Diversen Windows Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Sinds een tijdje vertoont mijn PC kuren.. Het was al zo, maar het wordt steeds erger.

- Eerst was het zo dat bij elke vliegsimulatie game er een BSOD tervoorschijn kwam. Dit kwam waarschijnlijk door de videokaart drivers.
- De voeding bleek instabiel vanwege koelproblemen. Deze is inmiddels vervangen. Alle systseemtemps lijken stabiel.
- Later werd dit videokaartprobleem bevestigd doordat vrijwelke elke video die ik bekijk ervoor zorgt dat mijn schermen één voor één uitvallen en de PC bevriest. Ook wil er nog wel een BSOD voorbij komen.
- De laatste tijd begint het pas echt raar te worden. Zo krijg ik bij de minst grafische acties al een bevroren PC.
- Aanmelden duurt een eeuwigheid.
- BSOD's lijken random voorbij te komen. Zo heb ik inmiddels fouten gehad voor NTFS.sys, I/O drivers, Geluidsdrivers, IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL, PFN_list_corrupt, geheugendrivers, videokaart drivers, Registerbeschadigingen in meerdere vormen, BSOD's zonder specifieke foutmelding, etc. etc..
- De PC doet soms niets voor een kwartier en hij is al blauw (doet me denken aan Windows 95). Nu staat een format voor over een tijdje op het programma, maar ik weet nu niet of dit een hardware matig iets kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is het geheugen, omdat alles ingeladen moet zijn, en daar dus corrupties kunnen ontstaan. Kan iemand mijn vermoeden bevestigen? Ik heb nog geen memtest oid gedraaid, simpelweg omdat het duidelijk begon met de videokaart en dat opeens me RAM kapot is lijkt me sterk..
- Windows Setup (vanaf CD) komt ook met BSOD's of INF-fouten.
Doordat ik telkens mijn PC uit moet zetten verliest de hardware telkens stroom, iets wat me ook niet goed lijkt.

Laatst bewerkt:
Toevallig net voor de jaarwisseling voor een familielid een 2e hands pc gekocht die nog op een onboard videokaart liep.
Het geheugen van de pc opgewaardeerd en een losse videokaart geplaatst (Geforce6200) waarna problemen ontstonden, zo'n beetje identiek als die jij beschrijft (dagelijks soortgelijke problemen)
Wederom toevallig net voor het afgelopen weekend uit pure wanhoop (omdat ik verder geen fouten aan het systeem kon ontdekken) een (extra) fan bij de -passief gekoelde- videokaart geplaatst.
De pc heeft vrijdagavond, zaterdag en zondag probleemloos gedraaid...............
Afkloppen tot zover, maar het lijkt erop...................

ps. ik heb je vanochtend een bericht gestuurd -op advies van een moderator-. Ik had een interessant artikel gevonden wat mogelijk door jou als "nieuws" kon worden behandeld. Heb je dat artikel ontvangen?

Laatst bewerkt:
Artikel ga ik zeker straks plaatsen Pasja :thumb:.

Wat betreft de V-card: dacht ik ook aan. Daarom heb ik hem losgehaald, stofvrij gemaakt, schoongemaakt, nieuwe koelpasta "toegepast" en terug gezet. De metingen vertonen geen rare waardes.

Raar.. Ik meet net nog een keer voor de zekerheid, GPU 60*. En prompt daarna, BSOD, "BAD_POOL_HEADER".

De frustratie die ik heb (en ik hoop HAD) is / was het feit dat een splinternieuw gekochte videokaart kennelijk dus niet zonder extra koelertje kan en da's naar mijn bescheiden mening zeer bedenkelijk.

Als fabrikant kan je wel redelijk voordelig videokaarten verkopen, maar als sommige klanten (lees: die een wat eenvoudiger systeem hebben, met uitsluitend toereikende koeling voor het systeem zoals dat intertijd is afgeleverd) daarna problemen krijgen met de temp, is het niet echt "fraai" te noemen dat de nieuwe kaart zelf -kennelijk- niet genoeg koelcapaciteit heeft om het systeem draaiende te houden.

[Edit] OOK de temp van 60 of >60 bij jou (en bij "mij" uitschieters naar 67) kwam in het syteem dat ik beschreef voor. Sinds vrijdagavond (na het plaatsen van het extra fannetje) is de GPU niet meer boven de 50 geweest..................... [end of edit]

Laatst bewerkt:
Mja.. Deze videokaart gaat nu al, denk ik, zo'n 2 jaar mee zonder problemen. Het begon met die flightsim, na een update vd drivers. Inmiddels hebben tien verschillende drivers de revue gepasseerd zonder geluk.

Zojuist weer: ik meld mij aan en *POEF*.

Ik ga data backuppen en klaarmaken voor een format en hard hopen dat het toch geen HW-storing is... Sowieso toch maar een memtest denk ik.
Of iemand moet met mooie suggesties komen?

Hop... Gaan we weer
"MEMORY_MANAGEMENT"

Ik heb nog nooit zoveel verschillende errors gezien in twee weken tijd :confused:.

hm, advies:
doorloop dezelfde stappen als die ik heb gezet:

ik heb begin januari eerst een format gedaan op dat systeem en vervolgens de handel opnieuw opgebouwd. (probleem bleef)

vervolgens met progje van fabrikant de hdd getest (hdd oke, probleem bleef)

daarna memtest gedaam (mem oke, probleem bleef)

voeding niet getest / niet vervangen

pc tijdelijk weer op de onboardkaart laten draaien (probleem was weg....)

moederbord had ik willen testen, maar ik had / heb geen flauw idee HOE

vervolgens diverse grafische belastingen op het systeem losgelaten (probleem deed zich keer op keer voor)

Tot slot...... zie berichten hiervoor.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, ik zou voor alles 'n memtest doen !

Verschillende foutmeldingen zoals jij beschrijft zijn vaak op geheugenproblemen terug te voeren naar mijn ervaring.

Greetz,

Harry.

Memtest loopt toch maar voor de zekerheid.. 25% en 0 errors, maar dat kan nog wel een aantal uren duren.

Vaak zijn "overklaarbare" fouten (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) uiteindelijk terug te leiden naar het geheugne inderdaad.

Bolle ELCO's op het moederbord bleken het probleem. Na het vervangen van het hele moederbord is het probleem opgelost.

Bedankt voor de tips in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan