Divjes problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmcUhrd

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
53
hallo iedereen

ik heb een site gemaakt met wat afbeeldingen en wat tekst. niet heel ingewikkeld. ik heb alles position fixed gegeven en gewerkt met procenten om te zorgen dat elke browser hem pakt. maar als ik het scherm van de browser kleiner maak dan propt ie alle content in dat kleine vakje, en heel veel oudere browsers plaatsen de divjes ook op de verkeerde plek. als ik position fixed weg haal dan plaats hij alle divjes onder elkaar???? hoe kan ik dit oplossen? bijgevoegd de html en css

alvast bedankt





Bekijk bijlage sitejipper1.rarBekijk bijlage sitejipper1.rar
 
Denk er wel even aan dat die margins zorgen dat er een rand van 15% en 25% ontstaat. Enne: je bijlage staat er 2 x in...
Dat hij ze dan onder elkaar plaatst is logisch: hij plaatst ze dan hoe ze voorkomen in je html-file. Volgens mij werkt fixed alleen bij IEX 6 en hoger.
 
uit ervaring heb ik geleerd dat je het beste 1 fixed object in je document kunt hebben. kan een div zijn, maar ook een plaatje of span, of eigenlijk alles wat een class toegewezen heeft.
met 1 statisch object kun je andere objecten allemaal "relative geven" deze parameter orienteerd zich aan het eerste parent static object. en dmv top: bottom: left: en right: in je css file kun je dan alles mooi zn plekkie geven.
over het algemeen gebruik je dan meer top: en left:.
 
bedankt heren. het is opgelost. html omgezet naar html 5, met classes gaan werken en uiteindelijk alles margin: 0 auto; mee gegeven. werkt nu perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan