djprject.be

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo,
ik ben bezig met de nieuwe homepage van djproject (staat nu tijdelijk op www.4ha.djproject.be/blogs ) maar in firefox werkt hij zoals het zou moeten maarjah ie werkt tegen maar ik heb geen idee om het op te lossen:(

al vast bedankt

Voor IE kun je een aparte stylesheet gaan schrijven. Deze stylesheet zet je tussen de onderstaande tags:

HTML:
<!--[if IE]>
             HierJouwAparteStylesheet
           <![endif-->

Wat ik je ook wil aanraden is het gebruik van een externe stylesheet, zo hoef je niet op elke pagina zoveel regels te gebruiken voor de styles

maar als je een apparte styleshet gebruikt he: dan kan je in dreamweaver de divs en zo toch niet ongeveer al juist zetten of gaat dat wel (ik heb nu cs3 men cs4 werkt niet meer)

ik zal het is proberen maar er zit een hele erritante fout in:

bij systeemberichten(rechts in de sidebar) die is in ie wit en in ferefox de zelfde kleur als de sidebar maar dit zou ik wel willen oplossen met zon if ie maar, ik heb al alles gedaan om die grijs te krijgen maar het lukt me niet:confused:
oplossing?

Gebruik je voor je achtergrond de onderstaande code (volgens mij wel),
HTML:
#sidebar{
background: #kleur;
}

Dan moet je in IE de volgende code gebruiken:

HTML:
#sidebar{
background-color: #kleur;
}

Laatst bewerkt:
geen verandering

en nu staat heb ik hem over gezet naar de index van 4ha
dus www.4ha.djproject.be staat ie nu
de achtergrond kleur is nog altijd wit maar als ik nu eens een bgkleur in de php plaats? maar wat is daar de code van?

jes, dat is opgelost
door gewoon echo ' voor de body code te zetten :D

oke volgende fout :D,
de rechter side bar wordt align: center weergeven maar ik heb overal align left bij gezet maar nog blijft het in het midden staan :s
oplossing?

zou ik dat niet kunnen oplossen met ander een doctype?

en ik snap niet waarom hij in het midden uitlijnt die sidebars zijn een de zelfde class gelinkt :s

Met een ander DOCTYPE gaat dit zeker niet lukken, dat is alleen om de code te initialiseren. Hoe dit opgelost kan worden weet ik niet!!!

nu werkt de homepage goed in ie 8 maar in alles wat ouder is dus niet :( zou er iemand de problemen willen zeggen (en eventueel een oplosseng)

IE8 is echt nog zó beta, ik zou me daar niet op richten.

IE7, FF2 en 3, Safari 2 en 3 en Opera 9 zou ik eerst proberen.

Ik weet het maar ie7 werkt ook redelijk goed, firefox is perfect, en voor de users van oprah en zo ga ik mijn site niet aanpassen^^

maar de problemen in 6en 7 zou ik willen oplossen maar ik weet niet wat de fouten zijn.

6 is ook een hopeloos geval, als je Opera niet wilt ondersteunen zou ik IE6 al helemaal afschrijven ;)

Zul je moeten testen, wat ik zonder twijfel kan zeggen is dat Opera je minder problemen zal bezorgen dan dat IE6 gaat doen.

Voor IE6 zul je allerlei work-arounds moeten gebruiken omdat die het niet zo nauw met de W3C regels neemt.
Daarnaast is hij ook al bijna bejaard dus het wordt tijd dat mensen gaan overstappen.

jep ik heb statistieken gezien 2.3 % heeft het nog maar :D(wooronder men zus)
maar ik maak me meer zorgen over ie7
bij ie 5,6 kan ik ook een extra balk zetten,: deze site is ontworpen voor firefox ofzo?

IE7 bugfixes is altijd nog trial-and-error

Kijken welk element problemen geeft en daar wijzigingen in aanbrengen.

Je kunt inderdaad voor IE5 en 6 een balk weer laten geven maar zet daar dan in dat je site is geoptimaliseerd voor IE7 (dat is immers je streven nu lijkt mij) en dat je ze adviseert hun browser te upgraden.

Mensen van IE naar FF over laten stappen is aardig ingrijpen voor de digibeten dus met geluk gaan ze al upgraden. :)

bij ie 5,6 kan ik ook een extra balk zetten,: deze site is ontworpen voor firefox ofzo?

Jazeker, dit kan met javascript, ongeveer dit:

PHP:
<script type="text/javascript">
var browser=navigator.appName;
var b_version=navigator.appVersion;
var version=parseFloat(b_version);

if(browser = IE){
document.write("Deze webpagina is niet geschikt voor Internet Explorer...");}
</script>

Je zal zelf even moeten experimenteren, en voor gebruikers die javascript uit hebben staan werkt dit ook niet. Wat je ook zou kunnen proberen zijn de door mij bovengenoemde tags (<!--[if IE]><![endif]-->) te gebruiken en daar een tekst op je scherm laten plaatsen...

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan