Hallo
Ik plaats deze vraag omdat ik niets toepasselijk vond in de zoekmachine.
Ik heb deze zaterdag 21/01/12 een nieuwe router gekocht, nl. de DIR-655 van d'link.
Normaal zou verwacht worden dat de router direct internet zou doorsturen via de kabel en een Wi-Fi signaal zou hebben dat onbeveiligd toegankelijk is. Met de kabel doe ik als volgt: Internet Explorer, dan krijg ik een melding van de dlink router dat er geen verbinding is met de modem of dat de kabels niet goed zijn aangesloten.
Op die pagina krijg ik ook nog de mogelijkheid om naar de webpagina van de dlink modem te gaan.
Als ik in verbinding wil komen via Wi-Fi dan zegt de pc: mogelijk zijn er aanmeldingsgegevens nodig. Dan moet ik in een installatie van Windows een pin code ingeven die op de buitenkant van de router staat. Vervolgens als de installatie is afgerond, en naar internet wil gaan krijg ik de zelfde waarschuwing als bij een verbinding met de kabel.
Ik ben al terug geweest naar de Media Markt daar hebben ze het getest en daar werkte het perfect dus niet aanmelden of met installaties. Daar kreeg ik de boodschap om naar mijn provider (Telenet) te bellen dit heb ik gedaan maar zonder resultaat. Ik heb ook al de firmware geüpgraded naar 2.01 maar zonder resultaat.
Als iemand iets zou weten.
Dank bij voorbaat.
Andreas
Ik plaats deze vraag omdat ik niets toepasselijk vond in de zoekmachine.
Ik heb deze zaterdag 21/01/12 een nieuwe router gekocht, nl. de DIR-655 van d'link.
Normaal zou verwacht worden dat de router direct internet zou doorsturen via de kabel en een Wi-Fi signaal zou hebben dat onbeveiligd toegankelijk is. Met de kabel doe ik als volgt: Internet Explorer, dan krijg ik een melding van de dlink router dat er geen verbinding is met de modem of dat de kabels niet goed zijn aangesloten.
Op die pagina krijg ik ook nog de mogelijkheid om naar de webpagina van de dlink modem te gaan.
Als ik in verbinding wil komen via Wi-Fi dan zegt de pc: mogelijk zijn er aanmeldingsgegevens nodig. Dan moet ik in een installatie van Windows een pin code ingeven die op de buitenkant van de router staat. Vervolgens als de installatie is afgerond, en naar internet wil gaan krijg ik de zelfde waarschuwing als bij een verbinding met de kabel.
Ik ben al terug geweest naar de Media Markt daar hebben ze het getest en daar werkte het perfect dus niet aanmelden of met installaties. Daar kreeg ik de boodschap om naar mijn provider (Telenet) te bellen dit heb ik gedaan maar zonder resultaat. Ik heb ook al de firmware geüpgraded naar 2.01 maar zonder resultaat.
Als iemand iets zou weten.
Dank bij voorbaat.
Andreas