dlink wireless router configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik heb een ADSL aansluiting met daarop 1 modem aangesloten met 1 uitgang. Op die uitgang heb ik een Dlink 624+ wireless router aangesloten. In pricipe geen problemen, internet wordt ook keurig gedeeld.
Maar, ik kan geen poort forwarden. Ik heb alles juist ingesteld, dat weet ik zeker. De virtuele server voor FTP en telnet verwijst door naar de juiste computer op het netwerk. Ik heb ook nog geprobeerd deze computer in zijn geheel vrij te zetten door hem in de Demilitarized Zone (DMZ) te plaatsen, maar wederom geen succes.
Mijn inschatting is dat het aan de basisinstellingen van de router ligt. Ik heb de eerste setup wizard (zie bijlage) niet doorlopen omdat ik de antwoorden niet wist. Kan iemand mij vertellen wat ik bij Wan Gateway address moet invullen? Is dat het adres van de modem, of de router die er achter zit? Hoe kom ik daar achter?

Bijlagen

• setupwizard_dlink.jpg
    setupwizard_dlink.jpg
    22 KB · Weergaven: 42
Eerste vraag, kun je de ftp server wel bereiken in het netwerk vanaf een andere PC ?

Dit omdat we dan weten dat de FTP correct werkt.

Ja. Telnet ook. FTP en telnet werken perfect, ook de virtuele server-instellingen zijn juist ingevoerd. Het moet aan de setup wizard instellingen liggen.

Bij mij op de router kan ik bij de bewuste poort, het vaste IP nummer van de router invullen.
Bij de NAT setup kun je waarschijnlijk bij poort 21 de IP van de server invullen

Dat is echt echt echt het probleem niet. Port forwarding staat goed ingesteld. Ik weet exact hoe dat in z'n werk gaat. Heb het op meerdere routers goed ingesteld en ook op deze. Het is de standaard setup wizard van de router waar het probleem zit. Kan niet anders.
Ik moet weten wat het wan gateway address is bij de initiele router setup (deze setup heeft dus niks met port forwarding te maken). Slaat dat dus op de modem die voor de router staat?

Het standaard Gateway adres kun je achterhalen door in de dos prompt te gaan.
start > uitvoeren > cmd

Tik daar in "ipconfig /all" dit moet je doen op de server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan