Dlinksearch probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

femmiej

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Sinds een tijdje wordt ik steeds doorgestuurd naar dlinksearch.com als ik een incomplete link invoer in mijn adresbalk.
Op internet is wel wat te vinden over een oplossing bij IE, maar ik werk met Firefox. Heeft iemand een oplossing, het is nl erg irritant!?

Groet,

Support Mozilla:
Turns out this is a setting that DLink have helpfully added in their router firmware. The solution is to go to the router settings, find setup/internet/manual internet connection setup and unclick "Enable Advanced DNS Service".
Heb je toevallig een DLink router?

Hmmm, even checken!
Maar het is dus te verhelpen, want service vind ik het niet...

Hoi,
Uncheck Advanced DNS in the router internet setup. This will take care of it. I had this problem with my DLink router before.
Bron: www
Nog een
If you remember, while configuring your router you saw an option which said "Advanced DNS is a free security option that provides Anti-Phishing to protect your Internet connection from fraud and navigation improvements such as auto-correction of common URL typos.", you enabled it. Advanced DNS Service is exactly what makes non-existent websites and URLs to be forwarded to www1.dlinksearch.com.
Bron: www
Update:
@K3vin
Sorry had je quote gemist. :o

Laatst bewerkt:
Hmm...
Inderdaad die router. Mijn technische kennis houdt nu ver op :P! Hoe ga ik dit oplossen?
Laptop draait op vista.

Dankjewel!

Typ het netwerkadres in van je router in de adresbalk van je browser, zie de handleiding van je router.
Of doe het volgende: windowstoets + r
typ
cmd
enter
typ
ipconfig /all
enter
schrijf het IP-adres op dat achter "standaardgateway" staat en typ dat in je browser met http:// er voor, dus b.v. http://192.168.1.xxx
Kijk bij de configuratie onder advanced securitysettings o.i.d. naar de optie "Advanced DNS" en vink deze uit.
Geef anders de specs van je router hier weer zodat we evt. de handleiding kunnen downloaden.

Laatst bewerkt:
Hmm... Poging gedaan tot. Hij pakt het adres alleen niet, kan de pagina niet vinden.
Zal morgen even kijken naar de specs.

Wss moet je bekabeld aangesloten zijn op je router. Sommige routers staan geen draadloze toegang toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan