dll bestanden voor kernel laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

renaultmen

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Sinds mijn melding over hall.dll beschadigd, heb ik steeds meer problemen. Alle instructies waren ten spijt om XP draaiende te houden. Tot dat ik een hall.dll download in mijn system32 plaatste, werden mijn problemen nog groter.
Melding: Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem."

Alles geprobeerd: herstelconsole,fixboot... geen enkel resultaat!! Iedereen schrijft hierover weer iets anders.
Als in in C:\windows>dir bekijk, dan mis in dit rijtje boot.ini.
Hoe krijg ik XP weer aan de praat, zonder mijn belangrijke bestanden kwijt te raken?

Enige fatsoenlijke manier is een reparatie-installatie van XP te doen.
Kijk hier voor instructies.
Kijk evt. voor meer achtergrondinformatie: hier

Het is geen volledige herinstallatie, alleen een reparatie-installatie: Als het lukt is je systeem terug op het ServicePack-niveau dat je nu hebt, maar je instellingen, geïnstalleerde software etc. zijn nog steeds intact.

Natuurlijk kun je kijken of een herstelpunt gaat helpen, maar dan haal je misschien ook je virussen weer terug in je systeem (afhankelijk wat voor virussen het waren).

Alvast een paar extra hints (staan ook in de links die ik gegeven heb):
1. Je moet dezelfde XP installatie-cd gebruiken die hoort bij je systeem, dus taal, OEM of Retail of Upgrade, en type (Professional of Home) moeten hetzelfde zijn.
2. Je moet van die XP installatie-cd van 1. een nieuwe versie maken, omdat je nu hoogstwaarschijnlijk een nieuwere ServicePack op je pc hebt staan dan toen je de pc gekocht of geherinstalleerd hebt.
Met programma's als nLite kun je zo'n cd makkelijk maken. Geef in nlite aan dat je een servicepack wilt integreren ('slipstreamen'). Hiervoor moet SP2 (of SP3 als je die had) op de pc aanwezig zijn, zodat je ernaar kunt verwijzen in nLite. Voor een NL handleiding van wat je ermee kunt doen: Kijk vanaf hier
Link naar XP SP2 NL: hier
Link naar XP SP3 NL: hier
3. Je zult je CD-code (weer) nodig hebben. Haal die m.b.v. keyfinder boven water. Nu snap ik dat je geen programma's kunt installeren (omdat alleen Veilige modus werkt). Kijk dan of je de CD-key kunt vinden op je systeemkast.
4. Ook kan het zijn dat je met een floppy (of geïntegreerd m.b.v. nLite) een SATA of RAID-driver moet gebruiken om XP te kunnen herstellen (XP installatie-cd ziet anders de harde schijf niet). Zoek zo'n driver op. Herkenbaar aan een TXTSETUP.OEM bestand dat erbij moet zitten.

Succes,

Tijs.

Helaas levert Dell geen installatie-cd meer mee. Je moet de installatie weghalen bij Dell-support. Als ik het servicetag invoer, wat heb ik dan nodig om mijn laptop weer aan het draaien te krijgen.

Ik moet internetten via een andere PC.

Ik denk dat je ergens een OEM XP installatie-cd zult moeten scoren.
Vraag eens bij vrienden/kennissen die ook XP hebben of zij misschien zo'n OEM installatie-cd wél bij hun systeem gekregen hebben.

Natuurlijk praat ik hier niet over een herstel-cd ("recovery"), want dat is geen volwaardige (OEM) XP installatie-cd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan