dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
als ik bij zoeken kijk en ik dll zoek dan geeft hij nog alwat gevonden mag ik deze verwijderen zonder problemen??
of zijn er bepaalde spelregels voor
het gaat mij er om de dlls uit het geheugen te halen ?

e d w

Laatst bewerkt:
Nee die mag je niet "zomaar" zonder problemen verwijderen :confused:
.dll bestanden zijn ook vaak essentiele systeem bestanden die Windows en andere software nodig heeft om goed te functioneren..
http://en.wikipedia.org/wiki/Dll_files
dwz als je de verkeerde verwijderd kan je de gehele handel om zeep helpen en moet je opnieuw beginnen.
:)

e de waele zei:
als ik bij zoeken kijk en ik dll zoek dan geeft hij nog alwat gevonden mag ik deze verwijderen zonder problemen??
Nou nee. Veel *.dll bestanden zijn nogal belangrijk voor je systeem en applicaties...

e de waele zei:
het gaat mij er om de dlls uit het geheugen te halen ?
Bedoel je dat je bepaalde *.dll bestanden wilt deregistreren?

ok wat kan ik dan doen om deze bestanden die hij niet meer nodig heeft te verwijderen?
ik het het idee dat er heel wat in het geheuegen achterblijven(langzaam werken)
hoe kan ik controleren of er veel in het geheuegn achterblijft
of moet ik het beste overal afblijven?
e d w

Laatst bewerkt:
Als je zeker weet dat een bepaald *.dll bestand door geen enkel onderdeel van je systeem nog gebruikt zou kunnen worden, dan kun je het betreffende *.dll bestand wel verwijderen. Maar alleen als je helemaal zeker bent! (En dat kun je niet zomaar zijn, want als een *.dll bestand niet meer door applicatie A wordt gebruikt kan het best zijn dat applicaties B en C het nog wel nodig hebben...)

Ervan afblijven is dus eigenlijk het beste. En waarom zou je je er ook druk om maken? Het zijn maar piepkleine bestandjes. Een *.dll bestand wordt trouwens alleen geladen in het geheugen als het ergens door gebruikt wordt, dus een *.dll bestand dat niet meer wordt gebruikt vertraagt je systeem niet.

Laatst bewerkt:
ok ik blijf er van af
toch ben ik nieuwsgierig
kan ik kijken of er nog iets achter is gebleven in het geheuegen?
(ik ga eerst wandelen)
e d w

e de waele zei:
kan ik kijken of er nog iets achter is gebleven in het geheuegen?
Ik begrijp niet wat dat betekent, 'achtergebleven in het geheugen'. Een *.dll bestand bevindt zich alleen 'in het geheugen' op het moment dat het is geladen. Een *.dll bestand dat wel op je pc staat maar niet gebruikt wordt (op dat moment) bevindt zich nooit 'in het geheugen'.

IK heb gelezen bij tips&trucks dat het niet altijd zeker is dat geladen bestanden na afloop uit het geheugen worden verwijderd en zo doende kostbare geheugen ruimte in beslag nemen met als gevolg langzaam werken.
e d w

e de waele zei:
IK heb gelezen bij tips&trucks dat het niet altijd zeker is dat geladen bestanden na afloop uit het geheugen worden verwijderd
Dat is contradictoir. Als een *.dll bestand is geladen, bevindt het zich in het geheugen. Is het niet meer geladen, dan bevindt het zich niet meer in het geheugen. Dat een *.dll bestand is 'geladen', betekent namelijk niets anders dan dat het zich op dat moment in het geheugen bevindt. Van een niet-geladen dll bestand dat desalniettemin 'achterblijft in het geheugen', kan dus per definitie geen sprake zijn.
Wel kunnen er problemen met het laden van dll-bestanden ontstaan door bijvoorbeeld achtergebleven register-entries van verwijderde programma's - maar dat is een heel ander verhaal.

Laatst bewerkt:
ok ik ga het hier bij laten mijn systeem werkt verder goed ik heb ooit bij jullie gelezen als alles goed werkt dan afblijven dat ga ik dan ook maar doen
bedankt voor de tips
e d w

e de waele zei:
ik heb ooit bij jullie gelezen als alles goed werkt dan afblijven
Dat is inderdaad verstandig. Zeker als het om *.dll bestanden gaat. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan