dllhost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo,

Ongeveer een kwartiertje geleden maakte mijn PC opeens een enorm lawaai terwijl hij anders heel stil is. Ik opende direct Taakbeheer en keek bij de processen. Mijn CPU draaide voor 97% terwijl ik alleen maar een virusscan aan had staan. Tot mijn verbazing was de virusscan niet eens de boosdoener maar gebruikte dllhost.exe zoveel CPU!

Ik heb wat informatie opgezocht over dllhost.exe en heb gelezen dat het een belangrijk systeem onderdeel is. Ik zag ook dat hij in de map C:\Windows\System32 hoort te staan.
De dllhost.exe die zoveel CPU gebruikte stond in: C:\Windows\SysWOW64 !
Na even zoeken zag ik wel dat ik er 2 had, ook nog 1 in het mapje System32.

Mijn vraag: is de dllhost.exe een virus? kan ik het veilig verwijderen?
Mijn virusscanner: G Data Internet Security 2009 ziet hem NIET als een virus.

Mijn PC:
AMD Quad-Core Processor.
4 GB RAM
Windows Vista 64-bit
GeForce 9600 GS

Gr. Trojan

EDIT: Inmiddels gebruikt dllhost.exe geen CPU meer en is mijn PC weer stil. Maar het bestand staat nog altijd op mijn PC!

Lijkt niets aan de hand te zijn...

dllhost.exe hoort in \system32 te staan....
En omdat je WoW met de 64bit versie van Vista draait komt dit bestand, voor de compatibiliteit met 32bit files, ook nog eens in \SysWOW64 voor.... dat hoort ook zo...

Oke, dan is er al een hoop opgelost.

Maar hoe kan dat bestand 97% van mijn CPU nodig hebben?
Dat lijkt me toch niet helemaal normaal ..

Kan dat ook niet uitleggen....

Kan alleen zeggen dat het vaker voorkomt dat er een proces "even de draad" kwijt is en zichzelf dan, ten koste van veel cpu activiteit, weer corrigeert. Komt dit vaker voor met hetzelfde bestand, dan is het interessant om verder te onderzoeken....

Mijn avira virusprogramma blokkeert de dllhost.exe. Is het dan geïnfecteerd of is het een fout van Avira en kan ik het gewoon toelaten?
Rob

@robnij Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan