dlookup en valuta

Status
Niet open voor verdere reacties.

fly747

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Hallo,

Heb volgend probleem: ik wil dat mijn achtergrond van een tekstvak van kleur veranderd als een waarde in een tabel onder een bepaald bedrag komt.
dus als in het veld "beschikbaarbedrag" dat is ingesteld op valuta onder de 3 euro komt dan moet het textveld "txt1stepiloot" op mijn formulier een andere kleur krijgen.
ik gebruik de volgende code die geen fout geeft, maar ook geen resultaat. ik vermoed dat er ergens een probleem is met het vergelijken van het getal 3 met de valuta in mijn tabel, maar weet niet hoe ik dat in code moet gieten.

If DLookup("[beschikbaarbedrag]", "ledengegevens", "[lidnummer] = " & Forms![nieuwevliegdag]![startlijst]![txtLidnummer]) < 3 _
Then Forms![nieuwevliegdag]![startlijst]![txt1stepiloot].BackColor = 15484568

Alvast bedankt voor een eventuele oplossing

Probeer dit eens :

Code:
If DLookup("[beschikbaarbedrag]", "ledengegevens", "[lidnummer] ='" & Forms![nieuwevliegdag]![startlijst]![txtLidnummer] & "'") < 3 Then
   Forms![nieuwevliegdag]![startlijst]![txt1stepiloot].BackColor = 15484568
End If

Het stukje van de vergelijking in de DLookup is =enkele quote,dubbele quote.
Aan het eind sluit dat af met dubbele quote,enkele quote,dubbele quote.

Hallo,

in formulieren kun je voorwaardelijke opmaak instellen, komt geen VBA aan te pas.
Probeer dat eens mbv een expressie.

Groet,

Tardis

Ik heb het inderdaad ondertussen opgelost met voorwaardelijke opmaak.
Eerst nog een tekstvak op mijn formulier gemaakt waar ik via dlookup men gewenste waarde mee opzocht en dan via voorwaardelijke opmaak naar verwezen.
Simpel eigenlijk maar je moet er aan denken.

Merci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan