Dlookup functie levert geen resultaten op

Status
Niet open voor verdere reacties.

vivela

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2013
Berichten
23
Beste, ik ben bezig met het importeren van gegevens in snelstart vanuit een excellsheet.(maakt gebruik van access database)
Hiervoor heb ik de Dlookup functie nodig.

De bedoeling is namelijk dat ik in een excel een Relatienaam heb gedefinieerd en dat ik mbv Dlookup functie de bijbehorende Relatiecode gaat ophalen.

Ik ben tot deze formule gekomen:

dlookup("fldRelatiecodeID","tblRelatieCode","fldNaam="&""&[Relatienaam]&"")
fld staat trouwens overigens voor field en tbl voor tabel.

Echter blijft het resultaat uit. Zien jullie misschien een fout?

Ik heb me parameters nagekeken, en die bestaan allemaal.
relatienaam is overigens bevat overigens tekst --> Kan iemand bevestigen dat de syntax zo goed is?
 
Laatst bewerkt:
Zoiets ?
Code:
dlookup("fldRelatiecodeID","tblRelatieCode","fldNaam='" & [Relatienaam] &"'" )
Jan
 
Quooten is niet nodig, want het bericht van perpon staat voor iedereen luid en duidelijk (en een stuk leesbaarder dan in je quoot) boven je eigen berichtje, dus a) niet meer nodeloos quooten en b) de quoot verwijderen s.v.p.
Als de code niet werkt, dan ligt het aan iets anders, want de formule van perpon is helemaal goed. Jij weet zelf uiteraard het beste hoe je tabel en velden heten, dus daar kunnen wij zonder voorbeeld niks van zeggen. Waar gebruik je de DLookup?
 
Quooten is niet nodig, want het bericht van perpon staat voor iedereen luid en duidelijk (en een stuk leesbaarder dan in je quoot) boven je eigen berichtje, dus a) niet meer nodeloos quooten en b) de quoot verwijderen s.v.p.
Als de code niet werkt, dan ligt het aan iets anders, want de formule van perpon is helemaal goed. Jij weet zelf uiteraard het beste hoe je tabel en velden heten, dus daar kunnen wij zonder voorbeeld niks van zeggen. Waar gebruik je de DLookup?

In snelstart, acces database, maar het probleem is net opgelost:). Harstikke bedankt voor jullie hulp
zat hem in tabelnaam
 
Het enige is dat bij deze Functie naam en relatienaam exact moeten overeenkomen.
Is er bij jullie weten een manier om er voor te zorgen dat een deel van de Naam ook correct is?

Groeten
 
En wat had ik ook al weer gezegd over nodeloos quooten? Een quoot maken van een opmerking dat nodeloos quooten nogal vervelend is, vind ik nogal gewaagd ;) We zullen het maar aan de warmte toeschrijven.
Dus nogmaals: niet quooten als het niet nodig is, en in dat geval alleen een QUOTE pakken. Complete berichten herhalen is geen citaat meer, maar plagiaat.... Dus graag verwijderen!
 
Wat betreft je laatste vraag: Nee, die is er niet. En dat is maar goed ook, want anders kan een Lookup natuurlijk nooit goed functioneren. Als je overigens de Functie Opbouwen gebruikt (<Ctrl>+<F2>) zijn typefouten uitgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan