Hallo
Dlookup() probleem
Ik heb een tabel waar in verschillende velden waarde moeten worden ingevuld.
Dit gebeurt via een formulier.
In één veld [BTW] van elk nieuw record komt elke keer dezelfde waarde die uit een andere tabel gehaald wordt.
Nu wil ik graag iedere keer als er een nieuwe record wordt toegevoegd dat het veld[BTW] automatisch de gegevens uit die andere tabel haalt.
Nu dacht ik dat met dlookup() te kunnen doen (doe ik bij een andere tabel ook, is wel tekst in, deze tabel zijn het procenten)
De in te vullen tabel heet TblPoducten en in het veld BTW moet het BTW percentage komen die in de TblBTWOpslag zit
Er zitten meerder percentages in, het moet de waarde uit het tweede record zijn.
Nu dacht ik dit te kunnen doen met de volgende formule
Ik krijg nu niet het percentage maar een 0 .
Volgens mij moet deze functie toch ook met cijfers werken.
Kan iemand mij verder helpen
Mvg
René
Dlookup() probleem
Ik heb een tabel waar in verschillende velden waarde moeten worden ingevuld.
Dit gebeurt via een formulier.
In één veld [BTW] van elk nieuw record komt elke keer dezelfde waarde die uit een andere tabel gehaald wordt.
Nu wil ik graag iedere keer als er een nieuwe record wordt toegevoegd dat het veld[BTW] automatisch de gegevens uit die andere tabel haalt.
Nu dacht ik dat met dlookup() te kunnen doen (doe ik bij een andere tabel ook, is wel tekst in, deze tabel zijn het procenten)
De in te vullen tabel heet TblPoducten en in het veld BTW moet het BTW percentage komen die in de TblBTWOpslag zit
Er zitten meerder percentages in, het moet de waarde uit het tweede record zijn.
Nu dacht ik dit te kunnen doen met de volgende formule
Code:
=DLookUp("[BTW]";"[TblBTWOpslag]";"[BTWOpslagID]=2")
Volgens mij moet deze functie toch ook met cijfers werken.
Kan iemand mij verder helpen
Mvg
René