DLookup vraag tekst vs. ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel001

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Private Sub AM_AfterUpdate()
[DIS] = DLookup("[District]", "Account Managers", "[AM]='" & Me.AM & "'")
[FUN] = DLookup("[Functie]", "Account Managers", "[AM]='" & Me.AM & "'")
End Sub

Met bovenstaande wil ik uit de tabel Account Managers het District en de Functie ophalen en vermelden in een formulier. Het District is een nummer dat middels bovenstaande goed vermeld word in het formulier. De Functie (tekst) word niet weergegeven in het formulier, ik zie het ID staan i.p.v. de tekst. Iemand enig idee hoe ik dit dien aan te passen zodat de Functienaam vermeld word i.p.v. het ID ?
Bij voorbaat mijn dank !

Goeie kans dat je veld Functie gevuld wordt vanuit een andere tabel, die is gekoppeld op basis van het veld FunctieID, wat dan numeriek is. En dan zie je een getal.

Goeie kans dat je veld Functie gevuld wordt vanuit een andere tabel, die is gekoppeld op basis van het veld FunctieID, wat dan numeriek is. En dan zie je een getal.

Bedankt voor je reactie.
Das het eerste waar ik naar gekeken heb inderdaad. De Functie wordt uit de tabel Functies gehaald; gegevenstype Tekst.....

Het gegevenstype boeit eigenlijk niet; ook in een tekstveld kun je getallen opslaan. Al is dat natuurlijk niet logisch. Maar je Dlookup haalt echt niks anders op dan wat jij er in opslaat. Dus als je in het tekstveld getallen zet, dan krijg je getallen terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan