Dlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Ik heb een tabel gemaakt met daarin de volgende gegevens.
In kolom 2 staan de onderdelen, een stuk of 36.
In de kolommen daarnaast heb ik categorieën staan als kolomkoppen. Onder deze kolomkoppen staat per onderdeel een clubrecord.
Maar nu wil ik aaan de hand van Dlookup, na ingeven van bijv. het onderdeel en de categorie dat ie desbetreffende waarde vind dat hiervoor is ingevuld.
Alleen ik snap nix van de functie, heb vanalles al geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Of is dat al helemaal niet mogelijk misschien?
Ik wil namelijk iets hebben waarmee ik gegevens uit een tabel kan halen en dat ergens anders kan vergelijken met een waarde en dat ie dan aangeeft, nieuw Clubrecord of niet.
 
Snap ik het als je zegt dat je wilt weten wie het clubrecord heeft van een bepaald onderdeel ? En dat je dat wil opslaan in een tabel?
 
Paul.
Ik heb een tabel waarin een kolom staat waarin de onderdelen staan. Daarnaast staan allemaal rijen, stuk of 30 geloof ik waar categorieën in staan.
De clubrecords staan namelijk op categorie en op onderdeel. Nu wil ik dat ie wanneer ik zeg bijv. MpA hoogspringen, dat ie dan het clubrecord (CR) van de MpA hoogspringen toont.
En daarbij heb ik nog een andere waarde van een MpA, uitslagen en deze wil ik laten vergelijken met het CR. Zodra deze uitslag beter/sneller is dan het huidige CR dat ie dan het CR vervangt door het nieuwe CR.
Misschien is dit wel eens niet mogelijk:confused:
 
Ik denk dat je het jezelf wat lastig maakt .. je kunt via een query het cr uitrekenen.
J hebt het sporten in een tabel staan met daarbij de uitslagen van de sporters toch?
Hiervan maak je een query en selecteert op sport en maak je functie dat hij de laagste (tijd)
Zoekt bij uitslagen.
Ben allen aan het denken wat die is maar kan het zosnel niet vinden ….
 
Ik plaats voor ut gemak maar even de DB, dat praat o.a. wat makkelijker.
Het gaat dus om de tabellen als het ware, daar komen de gegevens allemaal in te staan.
In tabel Clubrecords (CR) bestaan echte CR's.
Nu heb ik als proefnaam Henkie Penkie en is MpC.
Als je kijkt in de Deelnemerstabel zie je voor de sprint iets staan van 6,6. Dit is lager dan het bestaande record van 7.3, dus een nieuw CR. Maar als je dan kijkt voor de 400m staat er 1.28.7 als prestatie terwijl het CR 1.28.6 is, dus geen CR voor die prestatie.
Nu wil ik dus dat ie bijv. in een query of wat dan ook aangeeft dat er een nieuw CR is gelopen en dat ie dan ook het oude CR verwijderd en de nieuwe van 6,6 erin plaatst.
 
Laatst bewerkt:
vast een domme vraag maar waar vul je de uitslag in van bv 100 meter sprint
? ik bedoel welk tabel
 
De uitslagen komen in de tabel deelnemers te staan. De 100m. valt toevallig net onder het kopje sprint. (het kunnen namelijk ook 80, 60 en 40m zijn, hangt af van de categorie) Daarnaast zijn er ja/nee selectievelden die ik gebruik voor de inschrijving. Zo hoef ik niet iedereen die in mijn lijst staat uit te printen.

De uitslag invoer met overigens nog mooier gemaakt worden door middel van een formulier, maar is op dit moment nog nie zo van belang dacht ik.
 
ff een vraag : wil je de cr in een formulier opzoeken (dat je een onderdeel aanklikt en het cr er komt te staan en van wie? of wil je een raport met alle cr?
 
Ik wil in bijv. een formulier bij een persoon hebben staan: de categorie waarin de persoon valt (zie deelnemerstabel) en dat ie daarnaast in een veld het CR weergeeft van alleen bijv. het speerwerpen (als je in dat formulier het speerwerpen invoert, er komt namelijk per onderdeel een formulier waarin de uitslagen komen te staan). De namen staan op alfabet dus bij elke naam komt er dan een CR te staan, wel verschillend. En daarnaast komt dan het selectievakje te staan van: CR? waneer dus de prestatie beter/sneller is dan het CR moet dat selectievakje op 'ja' komen.
 
Zit net te bedenken: zal niet meevallen om met een keuzevak je sport te selecteren .
Je hebt namelijk alle uitslagen van een sporter in een aparte regel staan …
 
Volgens mij is het TE ingewikkeld. Ik moet wel de uitslagen van alle sporters in 1 rij plaatsen. Het zou denk ik gemakkelijk geweest zijn als ik per persoon een kolom had en een linkerkolom met de onderdelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan