Dlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

compuding

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Goedendag,

Ik heb een probleem met Dlookup
Ik heb namelijk een formulier gemaakt, “frm leden”, die is gebaseerd op de tabel “ tbl leden “
Op dat formulier heb ik een subformulier geplaatst genaamd “subformulier tbl meegedane activiteiten”
Nou wil ik in dat subformulier wanneer ik een nummer opgeef, dat dlookup een beschrijving ophaalt uit de tabel “tbl Activiteten” Ik krijg steeds een fout melding

=Dlookup(“[naam activiteiten]”;”[tbl Activiteiten]”;”[Id-activiteiten]=”& [forms]![subformulier tbl activiteiten]![Id activiteiten])

Wie o wie kan mij helpen Ik heb geen kennis van VBA

Je refereert het subformulier niet vanaf het hoofdformulier; als je de DLoopup zou maken van de Expression Builder (Opbouwfunctie voor Expressies geloof ik; in ieder geval met <Ctrl>+<F2> te starten) dan krijg je automatisch de juiste syntax als je het veld [ID activiteiten] zou selecteren. Oftewel: het hoofdformulier moet er nog bij.

Overigens zie ik dat je deze vraag ook al op het Office forum hebt gesteld... Da's niet zo handig, want nu gaan mensen onwetend van elkaars oplossingen naar een oplossing zoeken. Meld op zijn minst dat (en zo ja: waar) je een vraag op een ander forum hebt gezet, zodat helpers het wiel niet twee keer hoeven uit te vinden. Wel zo netjes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan