Dlookup ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
1.110
Acces 2010

hallo
ik heb een quiry gemaakt waarin 5 velden zijn opgenomen
het 1e veld laat alle vogel ringnummers zien die ooit zijn toegevoegd
dan is er een veld die het ringnummer van de vader laat zien en een veld die de ringnummer van de moeder laat zien.
in de toekomst zal het jong ook ooit vader of moeder worden van een nieuw jong

wat ik nu wil is een stamboom laten zien in een form met tekst velden
ik heb een keuzelijst0 die laat alle ringnummers zien (dus eigenlijk nieuwe jongen)
tekst1 zou de vader ringnummer moeten laten zien
tekst2 zou de moeder ringnummer moeten laten zien.

tekst 4 en 5 zou de vader en moeder van tekst1 moeten laten zien enz
tekst 6 en 7 zou de vader en moeder van tekst2 moeten laten zien enz
ik denk dat ik hiervoor Dlookup moet gebruiken maar helaas kom ik er nog niet uit

heeft iemand tijd om me hiermee te helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je in een andere post al aangegeven hoe je de familieverhoudingen kan opslaan. Jammer genoeg is Access geen Genealogie programma, waar je op een heel inzichtelijke manier een stamboom mee kan opbouwen en kan laten zien. In Access moet je de gegevens eerst hebben, en op basis daarvan kan je formulieren maken. Een stamboom is een dymanisch object; hij kan en moet kunnen groeien. Een formulier daarentegen is een statisch geheel: je maakt er je velden op, en je hangt die aan tabelvelden. En daar loopt jouw vraag op stuk.
Je kunt prima een formulier maken met daarin een deel van de stamboom van een vogel, met dus de ouders en de grootouders van beide ouders. Maar een laag daarboven wordt al lastiger. Niet onmogelijk, maar je praat nog steeds over een vast opgezet formulier. Met vaste velden. De bron van zo'n formulier kan een meerdere keren aan zichzelf gekoppelde tabel zijn, waarin één, twee, drie of meer familielagen zichtbaar gemaakt worden, die je dan weer aan de formuliervelden koppelt. Maar je moet de query dus maken op basis van een vast aantal lagen. Overigens komt daar geen DLookup aan te pas, dus het is wel een snelle query ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan