DMA Driver Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mickey0809

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
zie het niet meer zitten. Heb een freecom dvd brander (half jaar oud) het is een externe, dus met een usb in mijn pc gedaan.
Heb ook nog een ingebouwde cd brander.
Tijden het branden met nero 6 krijg ik steeds de foutmelding DMA driver error.
DMA staat goed, overal staat dma en geen pio
heb andere branderij al uitgeschakeld door services.msc te wijzigen.
staat nog wel nti cd en dvd maker op pc, heb een acer pc en dat zit er standaard op.
Heb al gegoogled maar kom er niet uit.

wie o wie kan mij helpen

Hoi,
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, ineens kon ik niets meer branden.
Bij mij was juist de oplossing om bij het secundaire IDE-kanaal de instellingen te veranderen van DMA naar alleen PIO en ineens deed ie het weer.
Ik weet niet of het jou ook kan helpen, maar wie niet waagt.....;)
succes:thumb:

Lijkt mij niet handig om hem naar PIO mode te zetten, moet de processor alles doen.:rolleyes:

Lees dit eens.

Je kunt ook deze regfix eens proberen.

Wat hab je overigens gedaan dat het ineens niet meer kan?
En ook al een systeemherstel gedaan?

Met de PIO-mode geven we de snelheid van de interface tussen harde schijf (of CD-ROM) en het moederbord aan. Een hogere PIO-modus betekent dat de interface sneller functioneert. Vergelijk het met de versnellingsbak van de auto: als we een hogere versnelling kiezen, is de maximale snelheid van de auto hoger. De snelheid van de auto wordt echter ook nog door de motor beperkt. De motor van de auto is in deze analogie hetzelfde als de snelheid van de harde schijf zelf. Een moderne harde schijf haalt PIO-modus 4 (max. 16.6 megabyte per seconde) of U-DMA33 of 66 (respectievelijk 33 en 66 MB/s). U-DMA is de opvolger van PIO.
je moet alles op U-DMA ik dacht dat het voor optical DMA2 is en voor hdisk DMA 5/6.

In PIO modus wordt alles door de processor verwerkt, bij DMA via de chipset, en dat is ten eerste sneller en ten tweede wordt de processor niet belast waardoor er geen hickups ontstaan bij het branden b.v. en de totale PC wordt sneller wnt de CPU hoeft minder gegevens te verwerken.

Wat heeft dat met de interface te maken? leg uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan